دهها فلسطيني تظاهرکننده به ضرب گلوله هاي پلاستيکي و نارنجک هاي حاوي گاز اشک آور سربازان صهيونيست زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه الجزيره ؛ سربازان رژيم صهيونيستي به سوي هزاران تظاهرکننده که در همبستگي با مردم غزه در بيشتر شهرهاي کرانه باختري به خيابان آمده بودند، گلوله هاي پلاستيکي و نارنجک هاي حاوي گاز اشک آور شليک کردند.

جوار البديري گزارشگر اين شبکه در گزارشي گفت به محض آن که فلسطيني ها از تشييع جنازه شهيد حمدي فلاح در شهر الخليل و رشدي تميمي از افراد پليس غزه در شهر نبي صلاح در غرب رام الله فارغ شدند سربازان اشغالگر شروع به سرکوب تشييع کنندگان کردند.

در کنار پست هاي ايست و بازرسي نظامي که در اطراف الخليل ، رام الله، جنين، نابلس، بيت لحم و حتي در قدس اشغالي وجود دارد گلوله هاي پلاستيکي و نارنجک هاي صوتي و حاوي گاز اشک آور ، علاوه بر استفاده از فاضلاب بدبو، تنها زباني بود که سربازان اسرائيل در مقابل تظاهرکنندگان به کار بردند. در اين درگيريها دهها جوان فلسطيني حتي کساني که در اين روياروييها مشارکت نداشتند از جمله کودکان خردسال، به درجات مختلف زخمي شدند.

خشمي که در کرانه باختري با ادامه مشاهده صحنه هاي خونريزي، ويراني و تخريب در همه نقاط نوار غزه فرو نمي نشيند. خشمي که همراه با حمايت و تاييد حکومت خودگردان فلسطين است که تلاش مي کند نيروي خود را در نقشه سياسي فلسطيني و بين المللي حفظ کند.

به رغم آن که هيچيک از رهبران فلسطيني در قاهره حضور ندارند که توافقنامه هايي منعقد مي شود مقامات بين المللي با رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين ديدار کردند و باوي درباره پيامدهاي تجاوزات اسرائيل و تلاش براي انعقاد توافقنامه آتش بس گفتگو کردند. محمود عباس به اين مهمانانش گفت يکي از اهداف اسرائيل جلوگيري از مراجعه فلسطين به سازمان ملل است و آنچه درباره انتقال فلسطيني ها به سيناء مصر گفته مي شود نوعي باج خواهي است.

صائب عريقات مذاکره کننده ارشد فلسطيني گفت: در اينجا حماس مسئوليتي ندارد چون توافقنامه آتش بس وجود داشت که در سيزدهم نوامبر ميان آنها با اسرائيل امضاء شده بود در چهاردهم نوامبر اسرائيل با جنايت ترور شهيد جعبري اين توافقنامه را نقض کرد. اين دفاع از خود نيست بلکه جنايت جنگي است که عليه مردم بي دفاع غزه اعمال مي شود. اين موضع ماست. واقعيت آن است که اوضاع بسيار دشوار و پيچيده است و اسرائيل در گفتگوهاي کنوني دنبال بيشتر دنبال باج خواهي است.

گزارشگر شبکه در ادامه افزود محمود عباس در تکميل تلاشهاي سياسي، با وزير خارجه آمريکا و دبيرکل سازمان ملل متحد براي بررسي مسئله آتش بس ديدار کرد.

برچسب ها: اسرائیل ، کرانه ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار