دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی از گسترش زیرساخت‌های مناسب تجاری در خراسان‌رضوی، با کشورهای همسایه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، امیر مرادی در حاشیه مراسم هم‌اندیشی تبادلات صنعتی چای در دو کشور هند و ایران در جمع خبرنگاران در مشهد افزود : تحکیم روابط اقتصادی ایران و هند گام بلندی در جهت توسعه صنعت چای دو کشور است.

وی افزود: هند ظرفیت‌های غنی از حیث تامین داروهای گیاهی، صنعت چای، برنج و ادویه‌جات دارد و مبنای تحکیم روابط میان ایران و هند قرابت‌های فرهنگی و تاریخی موجود است.

مرادی با بیان اینکه سهم مبادلات تجاری خراسان‌رضوی با کشور هند از کل کشور محدود است خاطرنشان کرد: مبادلات تجاری با هند از حیث اینکه از طریق مرزهای دریایی صورت می‌گیرد، مبادلاتی غیرمستقیم تعریف می‌شود.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی ادامه داد: مبادلات غیرمستقیم یکی از عوامل سهم اندک استان در مبادلات بین دو کشور ایران و هند بوده و گسترش سهم خراسان‌رضوی در روابط تجاری با این کشور نیازمند زیرساخت‌ است.

وی تصریح کرد: فراهم‌سازی زیرساخت‌های تجاری محدود به ارتقای روابط تجاری کشور با هند نبوده بلکه جهت توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها نیز نیازمند فراهم‌سازی زیرساخت‌هایی با تسهیلات بیشتر هستیم.

مرادی با اشاره به محدودیت گمرکی در مرز افغانستان و محدودیت مرز قانونی با پاکستان یادآور شد: یکی از محدودیت‌های مهم در تبادلات تجاری با افغانستان، محدودیت گمرکی در مرز دوغارون بوده؛ هم‌چنین نبود مرزهای قانونی در کشور پاکستان از علل اصلی محدودیت‌ها در توسعه روابط تجاری با این کشور است.

وی با ابراز نارضایتی از حضور کمرنگ شرکت‌های معتبر تجاری پاکستان در نخستین نمایشگاه تخصصی پاکستان در مشهد تاکید کرد: شرکت‌های معتبر پاکستان در نخستین نمایشگاه تخصصی پاکستان در مشهد به‌دلیل ترس از تحریم‌کنندگان اقتصادی ایران، حضور نیافتند و این سبب برگزاری نمایشگاه با استقبال اندک و کیفیت بسیار کم شد.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی از عدم تعامل دولت با تولیدکنندگان یاد کرد و خواستار نگاه جدی به رونق‌بخشی تولید در راستای افزایش تولید داخلی شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.