يک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: تلفات اندکي که نیروهای مقاومت در جريان حمله رژيم صهيونيستي به غزه داشته‌اند، نکته قابل تأملي است و اين تلفات، اصلا قابل مقایسه با جنگ‌های قبلی نیست. فلسطین برای اولین بار موازنه قدرت را برقرار کرده و در آینده با این کار، معادله منطقه را بر هم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمدصادق کوشکی تحلیلگر مسائل بین‌الملل در نشست "مقاومت، بیداری اسلامی و پیروزی غزه" که به همت معاونت روابط بين‌الملل سازمان بسيج مستضعفين در مرکز مطالعات عالي بين‌المللي دانشگاه تهران برگزار شد، به سخنراني درباره جنگ غزه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه هفت روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد، اظهار داشت: موجودیت رژیم صهیونیستی در 65 سال اخیر در هیچ‌کدام از جنگ‌ها، چه جنگ 33 روزه و چه 22 روزه تا این اندازه تحت فشار قرار نگرفته بود و آژیر خطر در تل‌آویو به صدا درنیامده بود، اما این جنگ هفت روزه  ناتوانی این رژیم را آشکار ساخت.

کوشکي حادثه کشته شدن 16 سرباز مصري در صحرای سینا را عاملي در جهت سخت‌تر شدن محاصره غزه دانست و افزود: این جنگ، زنگ خطری برای رژیم صهیونیستی است، زيرا آنها دریافتند که گروه‌های مقاومت، اکنون با حداقل امکانات و شرایط سختی که در محاصره غزه داشتند، مي‌توانند با قدرت از خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ مناقشات فلسطین و رژیم صهیونیستی است که این رژیم، اظهار عجز کرده و در سومین روز جنگ غزه و با کم شدن آستانه تحملش درخواست آتش‌بس کرده است.

کوشکی تصریح کرد: تلفات اندکي که نیروهای مقاومت در اين جنگ داشته‌اند نکته قابل تأملي است و اين تلفات، اصلا قابل مقایسه با جنگ‌های قبلی نیست. فلسطین برای اولین بار موازنه قدرت را برقرار کرده و در آینده با این کار، معادله منطقه را بر هم خواهد زد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل اظهار داشت: ایران به طور رسمی، حمایت تسلیحاتی خود را از جبهه مقاومت اعلام کرده و موشک‌های فجر که در این جنگ استفاده شد،‌ ساخت وزارت دفاع ایران بوده است.

وی افزود: ایران اقتدار خود را در اين جنگ ثابت کرد، زيرا رژیم صهیونیستی در اين جنگ در برابر ایرانی قرار گرفته که در یک سال اخیر مدام از سوی صهيونيست‌ها تهدید شده است.

کوشکی ادامه داد: بازیگران منطقه‌ای به خصوص مصر باید در این جنگ، ادعای حمایت خود از جبهه مقاومت را آشکار سازند، چرا که آبروی مصر و اخوان‌المسلمین بستگی به تصمیمات مُرسی دارد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تصریح کرد: مرسی در این جنگ، دو راه پیش رو دارد؛ یا باید در راستای تقویت جبهه مقاومت تلاش کرده و بیداری اسلامی تایید کند و نه بهار عربی را و يا اینکه با پیگیری مسیر حزب عدالت و توسعه ترکیه، آبروی خود و اخوان‌المسلمین را برده و دروغین بودن حمایتش از جبهه مقاومت را آشکار کند.

وی در پایان با بيان اينکه اکنون شرایط به گونه‌ای است که آتش‌بس را طرف فلسطینی تعیین خواهد کرد و این بخاطر قدرتمندی جبهه مقاومت است، تصریح کرد: این جبهه برای برقراری آتش‌بس 2 شرط در نظر دارد؛ اول اینکه باید محاصره غزه به طور کامل شکسته شود و دوم اینکه رژیم صهیونیستی به همراه ضمانت یک کشور ديگر، تعهد بین‌المللی دهد که شروع کننده جنگ نباشد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: کوشکی ، تحلیلگر ، مسائل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار