دبير سابق دفتر تحکيم وحدت با اشاره به تهميدات مسئولان براي ايجاد فضاي نشاط سياسي در دانشگاه‌ها گفت: مسئولان بايد براي ايجاد نشاط سياسي تدابير جدي را اتخاذ کنند.

مهدي اميريان دبير سابق دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، پويايي و نشاط سياسي در محيط دانشگاه در آستانه انتخابات يکي از ملزومات ورود بحث انتخابات دانست و گفت: ايده‌آل و مطلوب دانشجويان از محيط دانشگاه آن است که دانشگاه علاوه بر آن که پويايي و نشاط سياسي خود را حفظ کند، نبايد به ابزاري در دست احزاب و گروه‌ها تبديل شود.

وي اضافه کرد: اين مفهوم كه دانشگاه نبايد پياده نظام براي گروه‌ها باشد، به اين معني است که نبايد بين جريان‌هاي سياسي چپ و راست تفاوتي قائل شد و گفتمان دانشجويي نبايد به هيچ گروهي و دسته‌اي وابسته باشد.

اين فعال دانشجويي در ادامه تبديل شدن دانشگاه را به سکوي پرتابي براي جريان‌هاي سياسي را يکي از آفات جنبش دانشجويي دانست و اظهار داشت: اين امر را به صلاح جنبش و گفتمان دانشجويي نمي‌دانيم، هر چند اخباري مبني بر استفاده ابزاري جريان‌هاي سياسي از تشکل‌هاي دانشجويي دريافت کرده‌ايم که مسئولان و گفتمان‌هاي دانشجويي را نسبت به اين امر هشدار مي‌دهيم.

اميريان در تبيين تمهيدات مسئولان براي ايجاد نشاط سياسي اظهار داشت: مسئولان بايد در دانشگاه‌ها فضايي عادلانه و منصفانه براي همه گفتمان‌هايي که در چارچوب نظام فعاليت مي‌کنند ايجاد كنند تا گروه‌هابتوانند مواضع خود را در در دانشگاه مطرح کرده و مواضع آنان در دانشگاه‌ها تو سط دانشجويان به صورت عاقلانه در فضايي به دور از جنجال هاي سياسي به نقد گذاشته شود که اين امر مي‌تواند ما را به ايجاد بر فضاي تضارب آرا را در دانشگاه‌ها برساند.

دبير سابق دفتر تحکيم وحدت با استفاده از سليقه‌اي عمل کردن روساي برخي دانشگاه‌ها در ورود تفكرات مختلف به دانشگاه‌هاخاطر نشان کرد: در باب فعاليت تشکل‌هاي دانشجويي آيين‌نامه تشکل‌هاي دانشگاهيان را داريم که تمام فعاليت‌هاي تشکل‌هاي دانشجويي پيش‌بيني شده است و قانون تدابير لازم براي اين امر را انجام داده‌است و روساي دانشگاه‌ها نبايد با برخورد سليقه‌اي از فعاليت تشكل‌ها جلوگيري كنند.

وي با اشاره به جلوگيري از برخي افراد اصولگرا به برخي دانشگاه‌ها تصريح کرد:‌ روساي دانشگاه‌ها براي مخالفت با حضور شخصيت‌هايي که در چارچوب نظام فعاليت مي‌کنند و تشکل قضايي يا وجهه فکري خاصي ندارند، بايد دلايل مکتوب ارائه کنند..

دبير سابق تحكيم وحدت اضافه کرد: در حال حاضر نگران گفتمان‌هاي راديكال در دانشگاه‌ها نستيم بلکه نگراني از رواج نااميدي و فضاي رخوتي که در آستانه انتخابات در دانشگاه‌ها وجود دارد است که مسئولان بايد براي رفع آن تدابير جدي را بيندشيند.

اميريان در پايان با اشاره به  تعريف نشاط سياسي در دانشگاه‌ها گفت: ما هم نشاط سياسي در دانشگاه را کف و سوت نمي‌دانيم، اما بايد براي و بي تفاوتي دانشجويان فکري انديشيده شود و مواضع موحود در اين راه را برطرف كنيم و  آسيب شناسي دقيق در اين امر صورت گيرد، ضمن  قبول واقعيت‌ها بتوانيم نقاط منفي را رفع و بر نقاط مثبت خود را تمركز کنيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار