ظروف پيرکس و سنگي را براي پخت غذا انتخاب کنيد

استفاده از ظروف مختلف براي پخت و پز غذا، از اهميت ويژه اي در تغذيه برخوردار است.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ چون برخي از ظروف با آزاد كردن يون ها و تركيبات مختلفي كه در جنس، رنگ و يا لعاب آنها به كار گرفته شده است، موجب ايجاد تاثيرات سوئي بر بدن مي شوند. شايد در نظر اول، كيفيت و طعم غذا مورد توجه قرار گيرد ولي بايد به خاطر داشت كيفيت ظرفي كه در آن غذا مي خوريد نيز به اندازه كيفيت مواد غذايي مورد مصرف، مهم است.

ظروف پخت شیشه‌ای یا اصطلاحاً پیرکس، حرارت بالا را تحمل می‌کنند و در صورتی که این ظروف رنگ نشده باشند، می‌توان گفت سالمترین نوع ظروف برای پخت غذا هستند.

ظروف پیرکس از انواع بلور با نوعی عملیات حرارتی تنش‌زدایی (دمای 620 تا 630 درجه سانتی‌گراد) ‌و با افزودن نوعی ماده با نام تجاری «بوراکس» به مواد اولیه تولید می‌شوند.طبخ غذا در ظروف پیرکس بسیار بهتر است، زیرا تقریباً تمام انواع غذاها را می‌توان در آنها درست کرد و مواد اسیدی یا بازی، روی آنها تأثیری ندارند.

ظروف سنگی جزو ظروف مناسب برای پخت غذا محسوب می‌شوند، هر چند این ظروف در حال حاضر چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما این ظروف از نظر بهداشتی سالم هستند و تغییر در غذا ایجاد نمی‌کنند.

نکته:باید به این نکته دقت شود که پیرکس، حرارت را به خوبی، ولی به‌طور غیر یکنواخت منتقل می‌کند بنابراین باید دقت کرد که این ظروف با المنت‌های برقی و حرارت بسیار زیاد به‌صورت مستقیم تماس نداشته باشند، بلکه در مایکروویو یا اجاق گاز به شکل غیر مستقیم حرارت ببینند.
برچسب ها: غذا ، ظروف سنگی ، پیرکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار