جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا در طول تاریخ هیچ‌گاه قدرتی مانند جمهوری اسلامی ایران را به خود ندیده و ملت عاشورایی ایران ابهت هیولای غرب و آمریکا را شکست.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار حسین سلامی صبح امروز(چهارشنبه) در آیین تودیع و معارفه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه با تسلیت ایام عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: عاشورا حادثه‌ای تصادفی در قطعه‌ای از تاریخ نیست، بلکه رویدادی الهي، فراتر از تاریخ و فراتر از زمان و مکان است که رمز اصلی جاودانگی بشر بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) عظمت اسلام، آزادی و آزادگی را به نمایش گذاشت تاکید کرد: قدر، جایگاه و منزلت ایستادگی در برابر ظلم به اندازه ای است که امام حسین (ع) بهمراه خانواده و یاران باوفایشان در این راه جان خود را فدا می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: بدون عاشورا ما نه در انقلاب، نه در سال‌های دفاع مقدس و نه امروز موفق نمی‌شدیم و صحنه‌های سختی که امروز ملت ایران با آن مواجه است دامنه‌های قله‌ای هستند که در راس آن نهضت امام حسین (ع) و عاشورا قرار دارد.

سلامي اظهار داشت: حادثه عظیم عاشورا تصویری در اوج از تمامی فضیلت‌ها را در اختیار بشر قرار داد که انسان‌های آزاده آن را الگوی راه و طریقت آزادگی خود قرار دهند.

وی نیروهای مسلح را با عنوان اصحاب امروز عاشورا توصیف کرد و گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز با عظمت، شکوه و سربلندی مثال‌زدنی در امتداد مسیر عاشورا گام بر می‌دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تاثیرات عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی بشری گفت: ارتباطات چهره دنیا را در مقطع کنونی عوض کرده و با تاثیری عمیق مرزها را کمرنگ و فرهنگ‌ها را به هم تنیده است.

سلامي افزود: معجزه تحول در فناوری اطلاعات و ارتباطات امروز با در نوردیدن مرزهای جغرافیایی، الگوهای زندگی بشر را به یکدیگر نزدیک ساخته است. فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه حتی جنگ‌ها را نیز متحول کرده و در مدیریت، سازماندهی و فرماندهی آنها تاثیرات فراوانی را گذاشته است.

وي در ادامه جهان امروز را عصر انفجار اطلاعات نامید و خاطرنشان کرد : با بهره‌مندی از فناوری اطلاعات جهان دور نزدیکتر شده و این واقعیتی است که همگان با آن مواجه‌اند و هرکس این پدیده مهم را بهتر و بیشتر در اختیار بگیرد بهتر می‌تواند تاثیر خود را در عالم بگذارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشرفت‌های مطلوبی که جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری اطلاعات بدست آورده اظهار داشت: در زمینه ارتباطات منابع معتبر خارجی ایران را بعنوان رتبه نخست در سطح کشورهای منطقه در زمینه توسعه فناوری اطلاعات معرفی کرده‌اند و این موضوع بستر سایر تحولات در حوزه‌های مختلف قرار گرفته است.

سلامی با اشاره به رویارویی جبهه حق و باطل گفت: شاید اشکال جنگ میان این دو جبهه تغییر کند اما ماهیت آن هیچگاه دچار تغییر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی و آمریکا هیچ‌گاه در طول تاریخ قدرتی مانند جمهوری را به خود ندیده و ملت عاشورایی ایران ابهت هیولای غرب و آمریکا را شکسته است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه ما امروز بسیاری از مرزهای سخت را پشت سرگذاشته‌ایم، گفت: امروز ما دریافته‌ایم قدرتی که در ظاهر بزرگ نشان داده می‌شود بسیار حقیر و کوچک است و دشمنان ما علی‌رغم برخورداری از جسم بزرگ و ظاهری مهیب، از حجم میان‌تهی و پوشالی برخوردارند.

انتهای پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار