تبریز/

شرکت برگزیده آب و فاضلاب آذربایجان درنخستين جشنواره و نمايشگاه توانمندي هاي بهره برداري در صنعت آب و فاضلاب

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با ارائه 27 عنوان طرح و آثار در زمینه های تالیف و ترجمه کتاب ، تولیدات صنعتی ، ابداعات و اختراعات یکی از شرکتهای برگزیده وبرتر حاضر در نمایشگاه انتخاب شد .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مديرعامل شركت در خصوص برپایی این نمایشگاه گفت : با عنايت به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین توجه دولت محترم به مقوله استحصال ، ذخيره سازي مصرف بهينه ، مديريت توزيع ودستیابی به اختراعات و ابداعات در این زمینه و از طرفی محدوديت منابع آب لازمست به دستاوردها و تجارب كسب شده در اين صنعت توجه ويژه اي نمود.

پوررجب در خصوص ضرورت برپایی چنین نمایشگاههایی گفت : با توجه به ضرورت گردهمايي شركتها و موسسات معتبر و فعال كه زمينه تبادل اطلاعات و ارتقاء اين فرآيند اقتصادي را فراهم مي آورند ، برگزاری و برپایی چنين نمايشگاههايي را مثبت و ضروری ارزیابی نمود .

وی اضافه کرد : شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بمنظور بالا بردن سطح تبادل اطلاعات و ارتقاء این فرایند اقتصادی با دانشگاههای معتبر کشور از جمله دانشگاه تبریز و دانشگاه سهند تفاهم نامه همکاری امضا نموده است .

مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه به نوآوری های انجام گرفته دراین شرکت اشاره کرد و افزود : ما پژوهشکده ای در شرکت تاسیس کرده ایم که در آن دانشجویان و محققان مشغول بکار هستند. همچنین با دانشگاه تبریز نیز تفاهم نامه ای امضاء کرده ایم که اساتید و دانشجویان با ارائه تحقیقات و مقاله های خود با شرکت آب و فاضلاب استان در ارتباط هستند .

مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص برپایی نخستین نمایشگاه توانمندیهای بهره برداری گفت : این نمایشگاه که نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندیهای بهره برداری صنعت آب و فاضلاب کشور برگزار شد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیزتوانست بمنظور ارائه آخرین دستاوردهای خود در زمینه بهره گیری از فن آوری اطلاعات و تکنولوژی های مدرن روز، اطلاعات ونحوه استفاده از تکنولوژی مدرن را در معرض دید همگان قرار دهد .

پوررجب با اشاره به حضور این شرکت دراین نمایشگاه گفت : دراین نمایشگاه این شرکت با ارائه 27 عنوان طرح و آثار در زمینه های تالیف و ترجمه کتاب ، تولیدات صنعتی ، ابداعات و اختراعات حضور داشت و در اختتامیه نمایشگاه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی یکی از شرکتهای برگزیده وبرتر حاضر در نمایشگاه انتخاب شد .

وی در ادامه به دستگاههای اختراع شده توسط مخترعین شرکت و ارائه شده در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود : توسط مخترعین ومحققین شرکت نوآوری های جدیدی انجام شده و یکی از مخترعین شرکت دوربین ویدئومتری طراحی و ساخته است که این دوربین نسبت به مشابه خارجی آن منحصر بفرد بوده و مزیت بیشتری از لحظ قیمت و از لحاظ کیفیت و کارایی دارد .

پوررجب اضافه کرد : همچنین یکی دیگر از محققین شرکت تصفیه خانه جدیدی طراحی نموده که در تصفیه فاضلاب از فرایند تازه و جدیدی با نام نانو فیلتراسیون استفاده شده است و دیگر خبری از لجن در آن وجود ندارد .

مدیر عامل آب و فاضلاب استان در خصوص مزیت های این پکیج افزود : از ویژگی های بارز این طرح تأثیرگذاری بالای آن و تبدیل فاضلاب به آب قابل استفاده در مصارف کشاورزی، آبیاری و شستشو، سرعت بالا ، عدم تولید لجن در پروسه تصفیه و هزینه پایین نسبت به روش های سنتی می باشد. علاوه بر آن دستیابی به فناوری تولید نانوذرات کاتالیستی با اثرگذاری بسیار بالا برای اولین بار و ضدعفونی سازی آب خروجی با انجام پدیده سونولومینز از سایر خصوصیات این طرح می باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در پایان به اختراعات و ابداعات ارائه شده در نخستین نمایشگاه بهره برداری اشاره کرد و افزود : از مهمترین دستگاهها و تجهیزات به نمایش گذاشته شده درغرفه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در این نمایشگاه می توان به دستگاه و تجهیزات سامانه قرائت کنتور آب از راه دور ، دستگاه راکتور تصفیه گر فاضلاب شهری بدون تولید لجن با استفاده از فناوری نانو ، روبات ویدئو متری شبکه های فاضلاب ، دستگاه دیتالاگر جهت نصب بر روی ابزار سنجش و دستگاه ترانسنیتر فلومتراکترو مغناطیسی می توان اشاره کرد .

گفتنی است شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندیهای بهره برداری در صنعت آب و فاضلاب بعنوان برگزیده این جشنواره توانست لوح زرین را از آن خود نماید ./س

 

 

برچسب ها: شرکت ، برگزیده ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.