رسانه های ارتباط جمعی داستانهای پیچیده ای را در مورد رسوایی اخيري که "دیوید پترائوس"، رئیس سابق سازمان سیا را وادار به استعفا نمود، مطرح ساخته اند. با این حال، در این مورد جزئیات با اهمیتی وجود دارند که در مقایسه با آن چه که رسانه های غالب در آمریکا اظهار می دارند، ماجرا را روشن تر می سازند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از امريكن فري پرس، بسیاری بر این باورند که کنار گذاشتن پترائوس طرحی از جانب رژیم صهیونیستی بوده است، زیرا که وی مخالف حمایت ایالات متحده از اقدام نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران بوده است. علیرغم حمایت های پیشین نئومحافظه کاران آمريكا از رژیم صهیونیستی، پترائوس از لیست "نابودي" صهیونیست ها پیش از ارائه به کنگره در مارس سال 2010 حمایت بعمل نیاورده بود. طبق این ادعا، پترائوس بر این باور بوده که آمریکا و رژیم صهیونیستی منافع همسانی ندارند، رژیم صهیونیستی باری استراتژیک بر دوش آمریکاست و سیاست های ان کشور برای نیروهای آمریکائی خطرناک خواهند بود.  
پس از این واکنش پترائوس، موجی از حملات علیه وی آغاز شد. "اریک کانتون"، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان و از دوستان نزدیک نتانیاهو که حامی سیاست های رژیم صهیونیستی است از موضع گیری پترائوس انتقاد نمود. نشریه "فارین پالسی" نیز در مقاله خود از اظهارنظر پترائوس گلايه نمود و مدعی شد که پترائوس سیاست خارجی ایالات متحده در قبال رژیم صهیونیستی را "دشوارتر" نموده است.  
 که زمانی که پترائوس به مقام فرماندهی نیروهای آمریکائی در عراق رسید، مرکز مطالعات ضد تروريسم "جبسن" در دانشگاه تافت وظیفه نظریه پردازی در مورد استراتژی های ضد تروریستی را بر عهده داشت و در همکاری نزدیک با اندیشکده "هادسون" بود که از اندیشکده های حامی سیاست های رژیم صهیونیستی است.  
در این میان، نکته جالب توجه آنجاست که "پائولا برادول"، زنی که ادعا شد معشوقه پترائوس بوده است، عهده دار مقام معاونت اجرایی مرکز تحقیقاتی جبسن بوده است و در دوره های  تابستانی آن مركز در رژیم صهیونیستی نیز شركت داشته و در یک کیبوتص (خانه های اشتراکی یهودیان در رژیم صهیونیستی) زندگی کرده است.  
طبق اين ادعا، آشکار است که پترائوس بهترین دام برای این زن جوان بود. برادول از طریق نوشتن نامه های وجد برانگیز و مدح پترائوس توجه او را به خود جلب نمود. بنظر می رسد که توطئه ریخته شده برای پترائوس از سوی رژیم صهیونیستی بوده است و تصمیم بر آن بوده که این خبر پیش از انتخابات آمریکا اعلام شود تا از پیروزی اوباما جلوگیری شود اما بعدا برنامه تغییر یافته است، امری که سبب شد تا سطح بالای مخالفت ها علیه سیاست های رژیم صهیونیستی در آمریکا کاهش یابند و توجهات به سوی رسوایی پترائوس جلب شود.  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار