براساس ضوابط و الزامات 11 گانه ناظر بر فرايند اعتبار اسنادي داخلي، از اين پس متقاضيان مي توانند با مراجعه به يكي از شعب بانك دي، بصورت سيستمي اقدام به گشايش اعتبار(lc)ريالي و ارزي نمايند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانك دي، اعتبار اسنادي تعهدي از جانب بانك است كه به خريداريا فروشنده داده مي شود و تعهد مي شود ميزان پرداختي خريدار به فروشنده به موقع و با مبلغ صحيح به دست فروشنده خواهد رسيد.

حداقل مبلغ گشايش اعتبارات اسنادي داخلي_ريالي توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران تعيين و ابلاغ مي گردد كه اين مبلغ در حال حاضر، پانصد ميليون ريال مي باشد.

همچنين اعتبار اسنادي داخلي-ريالي بصورت غيرقابل برگشت افتتاح مي گردد و مدت اعتبار آن براي خريد انواع كالا، خدمات و مواد اوليه، بر اساس توافق بين خريدار و فروشنده تعيين مي شود.

لازم به ذكر است گشايش اعتبار اسنادي داخلي مدت دار، براي مدت بيش از 360 روز از زمان معامله اسناد تا تاريخ حمل تنها پس از تصويب بانك مركزي امكان پذير مي باشد.

متقاضياني كه تمايل به گشايش اعتبارات اسنادي داخلي-ريالي داشته باشند، مي توانند با مراجعه به نزديك ترين شعبه محل، درخواست خود را مطرح و پس از اخذ اطلاعات لازم از سوي شعبه اقدام به گشايش اعتبار نمايند./س
برچسب ها: بانک ، دی ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار