نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این مقاومت نشان می‌دهد پروژه عربی ـ ترکی ـ آمریکایی و یا آمریکایی ـ قطری دوای درد سوریه نیست بلکه دیپلماسی حقیقی در این زمینه و راه حل نهایی مقاومت مردمی در این کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور با اشاره به تحولات سوریه و موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورها نظیر عربستان، ترکیه و حاشیه‌سازی سلفی‌ها در این زمینه اضهار داشت: 18 ماه است در کشور سوریه مقاومت مردمی را در برابر توطئه‌ها و خیانت‌های داخلی و خارجی مشاهده می‌کنیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: این مقاومت نشان می‌دهد پروژه عربی ـ ترکی ـ آمریکایی و یا آمریکایی ـ قطری دوای درد سوریه نیست بلکه دیپلماسی حقیقی در این زمینه و راه حل نهایی مقاومت مردمی در این کشور است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ترک‌ها در میدان مین سوریه گیر کردند و دخالت‌های نابجای ترکیه سبب نارضایتی‌های مختلف در این کشور شده است به طوری که ماهیت ملی و سیاسی این کشور زیر سئوال رفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس بیان داشت: در اجلاس دوحه هیچ نقشی به ترکیه داده نشد و بد سلیقگی آنها جز تهدیدات جغرافیایی و مرزی هیچ کارگر دیگری به همراه نداشت.

حقیقت‌پور اظهار داشت: قطعاً در کشور سوریه شاهد پیروزی شیرین اندیشه اسلامی و ناب امام راحل در حوزه مقاومت تمام عیار خواهیم بود و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از این کشور نیز بر اساس تدبیر و رویکرد منطقه‌ای است.

وی افزود: در زمینه صادرات سیب زمینی به سوریه توافقات انجام و منجر به عقد قرار داد شده تا در  قبال صادرات سیب زمینی، از آن کشور تجار و بازرگانان ما چای و پارچه وارد اردبیل کنند./س 

برچسب ها: اردبیل ، دوای ، درد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.