حاج آقا مجتبی تهرانی. این نام برای همه کسانی که روزی دنبال درس اخلاق و جلسه موعظه بوده‌اند کاملاً آشناست. نه تنها برای کسانی که در تهران و پایتخت زندگی می‌کنند بلکه آوازه استاد بزرگ اخلاق و معارف اسلامی دهها سال است که از دایره بزرگ تهران هم فراتر است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  به نقل از وبلاگ اب و اتش فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی از مبرزترین شاگردان علمی امام خمینی در نجف و کسی است که نسخه های اولیه رساله امام را بر اساس تقریرات دروس ایشان، تنظیم و تدوین کرده و پس از تأیید امام پیش از انقلاب منتشر کرد، این همان نسخه‌ای است که تا سالها پس از پیروزی انقلاب در دسترس مردم بود.

درس اخلاق این عالم ربانی نیز از نخستین ماههای پس از پیروزی انقلاب در مرکز شهر تهران شروع شد و این تنها درسی است که در این سی و سه سال بی وقفه و با نظم مثال زدنی ادامه داشته است و میلیونها نفر از مردم بخصوص جوانان با حضور در این جلسات و نیز با استفاده از نوارهای کاست و سی دی ها و کتابها و در سالهای اخیر با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این فقیه بزرگ از فیض نورانی آن بهره گیری کرده و می‌کنند.

حاج آقا مجتبی تهرانی از پیش از محرم سال پیش بر اثر یک بیماری سخت، دچار کسالت شده است و با این حال در این مدت بخصوص در دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر سال پیش و ماه مبارک رمضان سلسله جلسات خودشان را تعطیل نکردند و با تحمل درد و بیماری، مشتاقان اخلاق و معارف اصیل دین را نا امید نکردند. اما از شب چهارم ماه محرم امسال با شدت گرفتن کسالت و عارض شدن تب، این وجود نازنین علی رغم تمایل شدید خود از حضور در جلسه و فیض رسانی ممنوع شده است و سوگواری عزاداران حسینی امسال این جلسه را و همه کسانی را که از این موضوع مطلع شده‌اند مضاعف کرده است.

از وجود نورانی خود این مرد بزرگ شنیده‌ایم که با دعا و توسل به خداوند قادر متعال و با تمسک به حضرات معصومین «علیهم السلام» بخصوص ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین«ع» امید به استجابت الهی داشته باشیم.

دوستان و علاقه مندان این فقیه عالیقدر علاوه بر دعا کردن در هیئتها و حسینیه‌ها و تکیه‌های عزاداری سید الشهدا «ع»، این روزها با بازکردن صفحات ویژه در شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل پلاس، فیس بوک و ... برای سلامتی این معلم بزرگ اخلاق ختم‌های صلوات، سوره حمد، امن یجیب و تلاوت قرآن راه انداخته‌اند و دیگران را برای همراهی فرا خوانده‌اند.

به پاس سپاس از زحمات این شاگرد مخلص امام خمینی و معلم بزرگ معارف ناب دینی در عصر حاضر، ما هم از این تریبون از همه مخاطبان گرامی می‌خواهیم تا در این ایام برای شفای کامل ایشان و بازیابی سلامتی این وجود نورانی دست به دعا و توسل بردارید و در این ختم‌های حمد و صلوات و امن یجیب و قرآن همراه شوید تا باز هم شاهد نورافشانی این مرد باشیم.

برچسب ها: مجتبی ، تهرانی ، وبلاگ ، اب ، اتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار