کتاب «تناقضات؛ پنج دلیل بر رد وهابیت» توسط نویسنده جوان اهوازی تالیف و روانه بازار شد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین عباسی اصل نویسنده این کتاب در اهواز اظهار داشت: وهابیت یک فرقه انگلیسی است که استعمار پیر برای مقابله با اسلام ناب که‌‌ همان اسلام علوی است، آن به راه انداخته است.

وی با بیان اینکه وهابیت فتنه خبیث و فرقه ضاله و انحرافات آن در تاریخ اسلام کاملا مشهود است، افزود: عقاید این فرقه منحرف و متحجر، مملو از ایرادات عقلی و نقلی است که علمای شیعه در 200 سال اخیر به خوبی به نقد آن پرداخته‌اند.

عباسی اصل ادامه داد: علمای بزرگوار شیعه توانستند در خصوص وهابیت روشنگری‌های زیادی انجام دهند و حق طلبان جهان را با دلایل کاملا علمی از منجلاب تهجر و بی‌سوادی وهابیت بیرون آورند.

این محقق در زمینه وهابیت در ادامه به بیان تالیف کتاب‌هایی در زمینه رد تفکرات و عقاید وهابیت پرداخت و تصریح کرد: یکی از دلایل مهم پیشرفت وهابیت در عربستان جلوگیری دولت سعودی از ورود کتب شیعه به آن کشور است.

وی در ادامه به بیان چگونگی نگارش کتاب «تناقضات؛ پنج دلیل بر رد وهابیت» پرداخت و گفت: در سفری که به حج عمره مشرف شده بودم، مبلغان وهابی کتاب‌هایی را به زبان فارسی در تبلیغ وهابیت بین حجاج توزیع کردند که تیراژ آن‌ها نیز بسیار بالا بود و من پیش بینی کردم که حداقل به دست هر زائر ایرانی یک کتاب برسد.

عباسی اصل ادامه داد: بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام دادم متوجه شدم تا کنون کتابی بر رد این کتاب‌ها چاپ نشده است لذا تصمیم گرفتم کتابی علیه وهابیت بنویسم که به رد این نظریه‌ها بپردازد.

وی در ادامه خصوصیات کتاب «تناقضات؛ پنج دلیل بر رد وهابیت» بیان نمود و اظهار کرد: در این کتاب بخش‌های از کتاب‌های وهابیت را نقل کردم و بعد، به بیان ایرادات عقلی و نقلی آن پرداختم و همین امر هم باعث شد که نام کتاب را «تناقضات؛ پنج دلیل بر رد وهابیت» بگذارم.

این نویسنده جوان اهوازی کتاب «تناقضات؛ پنج دلیل بر رد وهابیت» را دارای پنج فصل معرفی کرد و اظهار داشت: در فصل اول که «جهالت» نام دارد به جهل علمای وهابی در درک توحید اشاره شده است و در فصل دوم نیز که «شقاوت» نامگذاری شده جملات ضد و نقیض وهابیت در مورد پیامبر اعظم (ص) آورده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در فصل سوم کتاب با عنوان «خیانت» به بیان خیانت‌های وهابیت به اسلام ناب محمدی پرداخته‌ام و در فصل چهارم با نام «لجاجت» نیز به بیان اعترافات علمای بزرگ اهل سنت و لجاجت علمای بزرگ وهابی با آنان پرادخته شده است.

عباسی اصل نام فصل آخر کتاب خود را «عداوت» بیان کرد و گفت: در این فصل دشمنی‌های ریشه دار وهابیت با اسلام و شیعه مورد بررسی قرار گرفته است.

حسین عباسی اصل متولد شهریور ماه سال 1366 در اهواز است که مدرک کار‌شناسی خود را در رشته حقوق از دانشگاه آزاد اهواز دریافت کرده و تا کنون تحقیقات زیادی در زمینه ادیان نوظهور به ویژه فرقه ضاله وهابیت داشته است./ج1

برچسب ها: کتاب ، اسلام ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.