مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی در بخش معدن تقریبا رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد مزاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت، فلزات و معدن اظهار کرد:برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی سبب می‌شود افرادی که در بخش معدن فعالیت می‌کنند با تکنولوژی و فرآوری مواد معدنی بیشتر آشنا شده و زمینه‌ای را به وجود می‌آورد که به جای خام فروشی مواد معدنی دست به فرآوری آن بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری نمایشگاه سبب می‌شود تا کشورهای همسایه مانند افغانستان از تکنولوژی‌های کشور ما اطلاع پیدا کنند چون کشور افغانستان مواد معدنی بسیار خوبی دارد اما استخراج و فرآوری مناسبی ندارد و ما حاضریم در استخراج سنگ‌آهن با آنها همکاری کنیم.

مزاری تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به شرایطی که استکبار برای اقتصاد کشور در زمینه واردات به وجود آورده ضروری‌ترین کار این است که مواد معدنی موجود در داخل کشور را به درستی استخراج کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی یادآور شد: ضایعات استخراج زیاد است که برای به حداقل رساندن این ضایعاتباید با تکنولوژی روز دنیا آشنا شویم و یکی از تاثیرات مثبت نمایشگاه در معرض دید قرار گرفتن ماشین‌آلات است.

مزاری با اشاره به معادن خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی در بخش معدن به ویژه در ذخایر معدنی سنگ آهن، تقریباً رتبه دوم کشور را دارد و در پالایشی که به تازگی توسط ژئوفیزیک هوایی انجام شده ذخایر معدنی و فلزی در منطقه خواف تا سبزوار پیدا شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی تاکید کرد: خراسان‌رضوی در چینی، سنگ‌های تزئینی، کاشی و گرانیت بسیار خوب است و در بحث سیمان کمتر استانی مانند ما وجود دارد که توانایی بیش از 6میلیون تن تولید سیمان داشته باشد./س 

برچسب ها: خراسان ، رتبه ، دوم ، ذخایر ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.