اردبیل /

دو میلیون گردشگر نیمه اول محرم به اردبیل سفر می كنند

فرماندار اردبیل گفت: دو میلیون گردشگر برای بهره مندی از فضای معنوی عزاداری ها ی محرم بویژه ایام تاسوعا و عاشورا به اردبیل سفر می كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یوسف اكبری در جلسه شورای ترافیك اردبیل افزود: سیل عاشقان امام حسین (ع) از اقصی نقاط كشور برای شركت در عزاداری های پرشور مردم اردبیل ازروزهای پیش از محرم به این شهرستان سفر كرده و به طور معمول سفرهای پرحجم به شهرستان تا چند روز پس از عاشورا نیز ادامه می یابد.

او اضافه كرد : مسوولان دستگاه های فرهنگی ، مراكز اقامتی و اماكن گردش پذیر باید نسبت به پذیرایی شایسته از میهمانان سوگوار كه از مناطق مختلف ایران اسلامی و بویژه از شهرستان های مجاور به اردبیل خواهند آمد تلاش كنند.

فرماندار اردبیل به اعمال محدودیت های ترافیكی در روزهای تعطیل و بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در هسته مركزی شهر اشاره كرد و گفت: مدیریت ترافیكی در محدوده هسته مركزی شهر در روزهای عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی یك تصمیم ضروری و اجتناب ناپذیر است.

اكبری از اهالی حسینی و عزادار شهر دارلارشاد اردبیل خواست در ایام عزاداری از تردد ، توقف غیرضروری با وسایط نقلیه شخصی و همچنین از حمل اشیا و ابزاری كه موجب كندی ترافیك حركت دسته های عزاداری و در نتیجه نارضایتی عمومی در هسته مركزی شهر می شود خودداری كنند.

وی با اشاره به حركت دسته های عزاداری در طول مسیرهای منتهی به بازار اردبیل گفت: همه دستگاه های خدماتی با آماده باش و بسیج همه امكانات برای استقبال شایسته و بسترسازی مناسب برای تردد روان هیات های عزاداری و ساماندهی معابر عمومی تدابیر مناسب را بكار ببندند.

فرماندار اردبیل با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر كاهش دما و احتمال بارش در روزهای آینده افزود: ادارات راه و شهرسازی و پلیس راه در محورهای برون شهری ، شهرداری و حوزه خدمات عمومی شهری نیز با آمادگی كافی نسبت به پاكسازی و انجام عملیات ایمنی و نظافت معابر عمومی درون شهری و برون شهری اقدام كنند.

اکبری برقراری نظم و انضباط اجتماعی و امنیت عمومی مراسم عزاداری را در گرو همراهی و همكاری مردم با عوامل انتظامی موثر دانست.

وی گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی با بسیج همه امكانات فنی خود با استفاده از یگان های با تجربه ، خلاق و مردمی بویژه در حوزه پلیس راهور به طور شبانه روزی در خدمت رسانی صادقانه و عاشقانه به عزاداران حضرت امام حسین (ع) تلاش خواهند كرد./س

برچسب ها: اردبیل ، میزبان ، گردشگر ، در ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.