خوزستان/

بارندگی های كم سابقه پاییزی طراوت و لطافت خاصی به خوزستان بخشید

بارندگی های كم سابقه پاییزی در دو روز اخیر سب طراوت و لطافت هوای مناطق مختلف خوزستان شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، بارش متناوب باران ، این رحمت لایزال الهی پس از مدتها انتظار ، شادمانی و سرور عموم مردم به ویژه كشاورزان و دامداران را در پی داشته و خاك تفتیده و خشك خوزستان را جانی دوباره بخشیده است.

بارش باران كه به صورت پراكنده در مناطق مختلف استان خوزستان همچنان ادامه دارد هرچند سبب آبگرفتگی معابر عمومی برخی شهرهای استان شده ولی با این حال مردم به درگاه خداوند به سبب نزول رحمتش سپاسگزار بوده و او را شكرگزار هستند.

مدیركل ستاد مدیریت بحران استان خوزستان به ایرنا گفت: با وجود باران و بالا آمدن آب برخی رودخانه های فصلی و دایمی ، گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت دریافت نشده است.

'محمدرضا آملا زاده ' افزود: برخی معابرمناطق استان همچون اهواز ، شوش و بستان با آبگرفتگی رو به رو بوده ولی با كمك نیروهای امدادی و مردم مشكل خاصی به وجود نیامده است.

اداره كل هواشناسی استان پیش بینی كرد امشب از میزان بارش و ابرناكی كاسته خواهد شد ولی خلیج فارس همچنان مواج و طوفانی است.

بنا به اعلام این اداره كل تا ظهر امروز در بستان با 7/63 میلی متر ، آبادان 8/3، اهواز 9/20، امیدیه 1/27، ایذه 3/12، بهبهان 43، اندیمشك 5/2، رادار اهواز 2/31، شادگان 6/8، دزفول 5/24، دهدز 3/15، رامهرمز22، شوشتر 3/15، ماهشهر 6/31، مسجد سلیمان 3/16، هندیجان 9/55، لالی 7، آغاجاری 37، شوش 9/21 و گتوند 2/12 میلیمترباران باریده است.

بنا به این گزارش سومین بارش پاییزی در خوزستان كه ناشی از نفوذ یك سامانه بارشی جنوبی و مدیترانه ای است تا حدودی از نگرانی های كشاورزان كاسته و به سالی پرباران امیدوار هستند.

در پی بارندگی های اخیر كشت پاییزه در بیش از یك میلیون هكتار از اراضی دیم و آبی استان خوزستان شروع شده كه بیش از 700هزار هكتار آن گندم است.

اداره كل راه و شهرسازی خوزستان با صدور اطلاعیه ای از رانندگان خودروهای سنگین و سبك خواسته است به علت بارش و لغزندگی سطح جاده ها ، موارد ایمنی و احتیاطی را رعایت كرده و با سرعت مطمئنه حركت كنند.

این اداره كل اعلام كرد: با وجود بارندگی های فراگیر و سراسری در استان ، همه راههای مواصلاتی و ارتباطی استان باز بوده و تردد در آنان جریان دارد.

از سوی در پی بارش باران و پاكیزگی هوا ، از میزان مراجعات مردم به مراكز درمانی ناشی از بیماری های فصلی و آلرژی كاسته است./س
برچسب ها: بارندگی ، طراوت ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.