تامین امنیت غذایی و اقتصاد کشاورزی یکی از مهمترین مباحث و اولویت اول در جنگ نرم و پدافند غیر عامل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه امنیت و استراتژی نظام براساس امنیت غذایی کشور است، گفت : مازندران نقش اول و تعیین کننده ای در تامین امنیت غذایی کشور داشته و در تولید 22 نوع محصول کشاورزی جایگاه ویژه و ممتازی دارد و قطب ویژه کشاورزی کشور نیز میباشد.

عظیمی افزود : مازندران بیش از 40 درصد برنج کشور را تامین می‌کند و جایگاه ویژه ای را در امنیت غذایی کشور به خود اختصاص داده است

.وی با تاکید به اینکه پدافند غیر عامل از مباحث مهم مدیریتی است که بایستی در جهت استفاده ساختار مدیریتی در بحث امنیت غذایی و پایداری تولید مورد استفاده قرار گیرد، به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ و مدیریت جهادی اشاره نمود و تاکید کرد ما بایستی برای تک تک کشاورزان برنامه ریزی مدونی داشته و ساز و کار های پدافند غیر عامل را در بخش کشاورزی بطور جدی پیگیری و اجرا کنیم،.

مدیر بخش کنترل بیولوژیک و غیر شیمیایی و دبیر کمیته پدافند غیر عامل سازمان حفظ نباتات کشور پدافند غیر عامل را مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که باعث افزایش پایداری و توان مقابله با دشمن میشود عنوان کرد و گفت : تأمین امنیت غذایی یکی از مولفه های اصلی امنیت یک کشور است .

مجید جلالی نیا افزود : امنیت غذایی کشور در حال حاضر بالاتر از 95 درصد است،

به گفته وی مراکز پدافند غیر عامل را سه دسته حیاتی، حساس و مهم برشمرد وگفت: کلیه طرحهایی که در حوزه وزارت جهاد کشاورزی انجام می گیرد، دیدگاههای پدافند غیر عامل در آن دیده شود.

وی با بیان اهداف پدافند غیر عامل، تاریخچه پدافند غیر عامل در کشور، جنگ اقتصادی و اگرو تروریسم، توجه به مباحث قرنطیه ای در مبادی ورودی محصولات کشاورزی، نهاده ها و ... به کشور را مورد تأکید قرارداد و راهکارها و اقدامات پیشگیرانه از ورود آفات و بیماریها با واردات محصولات کشاورزی را برای جلوگیری از شیوع انواع بیماریها و سلامت جامعه و هزینه ها و پیامدهای آنرا بسیار مهم دانست/س

برچسب ها: تامین ، جنگ ، پدافند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.