با هدف کاهش مرگ و مير مادران باردار اجراي طرح پزشکي از راه دور در سه شهر استان سيستان و بلوچستان به عنوان اولين استان پيشگام در اين زمينه آغازشد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سيد محمدمهدي طباطبائي، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان ضمن بيان اين مطلب، گفت: وجود مناطق صعب العبور، فاصله زياد روستاهاي استان از شهرها، عدم وجود بيمارستان در برخي از شهرستان هاي تحت پوشش موجب افزايش مدت زمان اعزام و ارجاع فوري بيماران اورژانسي شده است.
وي ادامه داد: در برنامه پزشکي از راه دور (تله مديسين) که در 3 شهرستان خاش، ايران شهر و نيکشهر اجرا مي شود پزشکان متخصص حاضر در بيمارستان مرکز شهرستان، هر لحظه از طريق تلفن ثابت يا تلفن همراه آماده ارائه مشاوره به کادر درماني حاضر بر بالين بيماران بدحال هستند.
وي گفت: با استفاده از اين روش زمان طلايي براي درمان حفظ خواهد شد. و مقرر است اين طرح پس از شناسائي نقاط قوت و ضعف، در ساير نقاط استان سيستان و بلوچستان نيز اجرا شود.
گفتني است: تله مدسين يا پزشکي از راه دور به معناي ارائه خدمات بهداشتي درماني است وقتي که مکان يا زمان بين ارائه دهنده و گيرنده خدمت فاصله ايجاد کرده باشد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.