فعال آمريکايي در گفتگو با پرس تي وي تاکيد کرد اسرائيل همانند سگ وحشي است که آمريکا و انگليس آنرا رها کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، "مارک گلن" درباره جنايات اسرائيل در نوار غزه گفت اساسا سياستمداران در اسرائيل از اينکه از غزه به داخل اسرائيل موشک و راکت پرتاب شود خشنود مي شوند زيرا آنها را بهانه اي براي ادامه کشتار مردم بيگناه غزه  قرار مي دهند. در واقع دولت اسرائيل عمدا تصاوير فرار کردن اسرائيليها را براي رفتن به پناهگاه هنگام کشيده شدن آژير خطر و شليک اين راکتها تکرار مي کند تا بتواند حمايت جامعه جهاني را از حملات خود به نوار غزه جلب کند. 
اين فعال آمريکايي درباره اينکه احمد الجعبري فرمانده حماس که اسرائيل او را ترور کرد حامل سندي براي توافق صلح بوده است گفت واقعيت اين است که اساسا اسرائيل نمي تواند در صورت برقراري صلح بقاي خود را حفظ کند. اسرائيل نياز دارد براي حفظ موجوديت خود دائما در جنگ و درگيري با همسايگان خود باشد. اسرائيل مجبور است براي بقاي خود هر تلاشي را براي صلح در منطقه به هر قيمتي خنثي کند.  بررسي تاريخ نشان مي دهد که کل طرح صهيونيسم از همان ابتدا بر اساس خشونت و خونريزي و کشتن انسانهاي ديگر بوده است. در واقع اسرائيل همانند سگ هاري است که رها شده است.  اساسا غرب بويژه آمريکا و انگليس اين سگ هار را از قفسش بيرون گذاشته اند تا به جان مردم بيگناه بيفتد. اين مسئله از ابتدا همين طور بوده و همين طور خواهد بود زيرا اسرائيل نمي تواند در محيطي مملو از صلح و آرامش و دوستي و برادري دوام بياورد.
متن کامل مصاحبه به شرح زير است:
پرس تي وي_ آيا شما هم موافق هستيد که اين دوره از جنگ حماس و اسرائيل متفاوت است؟
ما شاهديم که تل آويو هم هدف قرار مي گيرد و بنيامين نتانياهو به پناهگاه فرار مي کند. آيا شما فکر مي کنيد اسرائيل وقتي تصميم گرفت تنش خود عليه غزه را تشديد کند، (حماس) را دست کم گرفت؟
گلن_ نه من اصلا فکر نمي کنم آنها حماس را دست کم گرفته اند. من و شما از ديدن تصاوير پناه بردن جنايتکار جنگي مانند نتانياهو به پناهگاه لذت مي بريم.
اما حقيقت اين است که ماشين رسانه اي صهيونيست ها در جهان قصد دارند از اين تصاوير بهره خود را ببرند و اثبات کنند که فلسطينيان چقدر خطرناک هستند و استفاده اسرائيل از نيروي قهري براي کشتن همه اين غيرنظاميان، کاملا موجه است.
بازهم مي گويم؛ هرچقدر هم که ما از ديدن اين جنايتکار جنگي که به دنبال پناهگاه است لذت ببريم، حقيقت اين است که از اين تصاوير براي جلب حمايت براي اسرائيل در سراسر جهان استفاده مي شود.
همچنين؛ از اين تصاوير براي جلوگيري از آگاهي فزاينده مردم کشورهاي جهان از اينکه اسرائيل سگ هاري است و نه تنها براي صلح خاورميانه، بلکه براي صلح در سراسر جهان، خطرناک است.
پرس تي وي_ آيا شاهد تهاجم زميني اسرائيل به غزه خواهيم بود؟
در اين صورت، اين تهاجم چه سودي براي اسرائيل خواهد داشت؟
گلن- سود آن براي اسرائيل اين است که اسرائيل بايد به صورت دوره اي در اين نوع قتل هاي سريالي وارد شود. قضيه اسرائيل با ماجراهايي که ما در مورد قاتلان سريالي در مطبوعات مي خوانيم، تفاوتي ندارد.
آن قاتل هم هيچ دليلي براي کار خود ندارد، جز اينکه از رنج مردم بيگناه لذت مي برد (وضعيت اسرائيل هم همينطور است).
اينکه آيا جنگ زميني وجود خواهد داشت يا نه، فکر نمي کنم الان براي ما امکان پيش بيني صحيح وجود داشته باشد _اما به نظر مي رسد اسرائيل قصد چنين کاري را دارد، زيرا نيروهاي ذخيره خود را فراخوانده است.
ما بايد اين نکته را نيز در نظر بگيريم که پس از انتخابات آمريکا، نتانياهو که فرد مورد علاقه اش به پيروزي نرسيده، بسيار عصباني است و به دنبال جايي است تا خشم خود را نشان دهد و به مردم دنيا نشان داد که او هنوز هم خشمگين و عصباني است.
او هنوز هم مجبور است به دنيا نشان دهد که مي تواند به زور متوسل شود. من فکر مي کنم تا اندازه زيادي به همين دليل است که ما شاهد اين اتفاق در غزه هستيم. اين شيوه کار اوست که در برابر دنيا مي ايستد و مي گويد؛ قوانيني وجود دارد که اسرائيل با آنها بازي مي کند، ما ارزش هاي غربي را به رسميت نمي شناسيم. اگر احساس کنيم دوست داريم دهها، صدها يا حتي هزاران غيرنظامي را به قتل برسانيم، اين کار را خواهيم کرد و از حمايت رئيس جمهور و کنگره آمريکا در چارچوب يک قرارداد، برخوردار خواهيم بود.
لازم است که ديگر کشورهاي جهان، اين حقيقت را بفهمند که اسرائيل سگ هاري است که موشه دايان وزير دفاع سابق اسرائيل گفت؛ "بايد باشد".
پرس تي وي_ در مورد مصر براي ما بگوييد _ ما ديديم که نخست وزير مصر براي مدت کوتاهي به نوار غزه رفت و برگشت. اين سفر نه باعث شد اسرائيل حملات خود را متوقف کند و نه اينکه شليک راکت و موشک از نوار غزه به اسرائيل (سرزمين هاي اشغالي) متوقف شود.
برخي از تحليلگران معتقدند؛ اين نوع اقدامات تحريک آميز ممکن است اسرائيل و مصر را به تنش هاي مسلحانه خطرناک بکشاند.
شما نقش مصر را چگونه مي بينيد و آيا نقش اين کشور نتيجه بخش خواهد بود يا نه؟
گلن_ من فکر مي کنم، بخشي از اهداف کوتاه و درازمدت اسرائيل از اين رفتار وحشيانه در غزه، اين بود که چنين فشاري به مصر وارد کند.
هر آنچه که ما در مطبوعات اسرائيلي مي خوانيم که اسرائيل مي خواهد معاهده صلح با مر و ديگران را حفظ کند، درست نيست. از سال 1979 که پيش نويس اين معاهده نوشته شد، اسرائيل جنگ طلب تر شده است.
برطبق مفاد اين توافقنامه صلح، اسرائيل مجبور شد صحراي سينا را که در سال 1967 تصرف کرده بود، ترک کند و اسرائيل نه تنها خواستار بازگشت صحراي سينا است، بلکه بقيه خاورميانه را نيز مي خواهد، بنابراين اسرائيل فقط منتظر فرصتي است تا اين معاهده صلح با مصر، ملغي شود.
پس از وقوع انقلاب در مصر و روي کار آمدن دولت جديد و اکنون با وضعيتي که در حال حاضر در غزه اتفاق افتاده، وضعيتي پيش آمده که مصر تحت فشار قرار گرفته تا جانب برادران عرب خود را بگيرد که ممکن است منجر به لغو معاهده صلح شود که دقيقا همان چيزي است که اسرائيل مي خواهد.
اسرائيل خواستار بازگشت صحراي سينا است، زيرا آن را بخشي از "اسرائيل بزرگ" مي داند و از طرف ديگر سينا سرشار از منابع طبيعي است، بنابراين اينکه ما مي بينيم اسرائيل تظاهر مي کند، نگران لغو پيمان صلح با مصر است، فقط نمايشي از سوي اين رژيم يهودي است.
اسرائيل سخت دوست دارد اين پيمان از بين برود تا دليلي براي تجاوز و تصرف دوباره صحراي سينا و الحاق آن به اسرائيل بزرگتر داشته باشد.
پرس تي وي_ نظر شما در مورد اينکه آمريکا به ترکيه و مصر فشار مي آورد که کمک کنند شليک راکت ها از طرف حماس متوقف شود، چيست؟
آيا اين اقدام او مي تواند صلح را برقرار کند؟
گلن_ فکر مي کنم ايالات متحده، تظاهر مي کند که به ترکيه و ديگر کشورها فشار مي آورد که حماس را مهار کنند، اما اين فقط يک ژست است. اين فقط نمايشي از سوي آمريکا است.
اين کشور مي خواهد نشان دهد ميانجي صادق و ميانجي بي طرفي در منطقه است. آمريکا مي خواهد به ديگر کشورها فشار بياورد تا در فرآيند صلح مشارکت کنند، اما اين فقط روشي براي خريد زمان بيشتر براي اسرائيل است تا اين رژيم بتواند به قتل عام سريالي خود ادامه دهد.
گفتنی است، مارک گلن، تحليلگر آمريکايي و عضو جنبش همبستگي صليب و هلال است.
برچسب ها: اسرائیل ، سگ ، آمریکا ، انگلیس ، قفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار