نبيل العربي و داود اوغلو در ديداربا هنيه برحمايت از مردم غزه تاکيد کردند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ هيأت وزراي عرب با اسماعيل هنيه نخست وزير دولت فلسطين در غزه ديدار کرد.

هنيه در اين ديدار گفت ما از همه تلاش هايي که براي متوقف کردن حملات عليه مردم فلسطين در غزه صورت مي گيرد استقبال مي کنيم. اسرائيل بايد اين حملات و جنايات را متوقف کند. اسرائيل با ارتکاب اين جنايات گمان مي کند مي تواند فلسطينيان را شکست دهد ولي تاکيد مي کنم که سخت در اشتباه است و به هيچ يک از اهداف خود دست پيدا نخواهد کرد. وي تاکيد کرد اسرائيل بايد تضمين کند که چنين تجاوزاتي عليه مردم فلسطين ديگر تکرار نمي شود.

وي از طرف ملت فلسطين در غزه وکرانه باختري و قدس و فلسطينيان مقيم ديگر کشورها به وزراي خارجه عرب که به غزه آمده اند خوش آمد گفت و گفت ما توانايي مقاومت و پايداري داريم.

نبيل العربي دبيرکل اتحاديه عرب نيز در سخناني در اين ديدار ضمن تاکيد بر قدرت پايداري و مقاومت مردم فلسطين به تجاوزات مداوم عليه ملت فلسطين اشاره کرد و افزود مشکل اصلي ما اين است که بايد همه توان و توجه خود را بر پايان دادن به اشغال متمرکز کنيم و براي اين کار بايد به جامعه بين المللي مراجعه کنيم تا کشور فلسطين به پايتختي قدس شرقي تشکيل شود. ملت فلسطين شکست نخواهد خورد و چاره اي جز مقاومت نيست.

وي افزود : مشکل واقعي در برقراري آتش بس نيست بلکه مشکل واقعي اين است که همه کشورهاي عربي و اسلامي و دوست در سراسر جهان بايد براي پايان دادن به اشغالگري تلاش کنند ، اين مشکل اصلي است.

احمد داوداوغلو وزير خارجه ترکيه نيز که به همراه وزراي خارجه عرب به غزه رفته است در جلسه ديدار با اسماعيل هنيه ضمن تشکر از اتحاديه عرب به سبب ترتيب دادن اين سفر سلام مقامات ترکيه ومردم اين کشور را ابلاغ کرد و افزود پيام ما به مردم غزه و کرانه باختري و قدس اين است که ظلم و ستم به شما هر قدر هم ادامه يابد ما به حمايت از شما ادامه مي دهيم و دست از حمايت شما بر نمي داريم. شما نه تنها از کرامت خود بلکه از کرامت ما و کرامت انسانيت دفاع مي کنيد.

وي افزود: خداوند شاهد است که ما شما را در مقاومت و پايداري ترک نمي کنيم. سرنوشت و آينده شما سرنوشت و آينده ماست. ما به حمايت از شما تا پايان يافتن اشغال و تشکيل کشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس ادامه مي دهيم. پيام ديگر من به سازمان ملل و جامعه بين المللي است.

مي خواهيم به جامعه بين المللي بگوييم شما مي توانيد در برابر جنايات اسرائيل سکوت کنيد و با صدور بيانيه هايي به اين رژيم مجوز ادامه اين جنايت را بدهيد اما بدانيد که حمايت ما از فلسطينيان تا پايان اين ظلم و ستم ادامه خواهد يافت. اسرائيل بايد تجاوزات خود را فورا متوقف کند و محاصره غيرانساني غزه را به پايان برساند. جامعه بين المللي نبايد به اسرائيل اجازه دهد غزه را به زندان تبديل کند. در اينجا به خانواده هاي شهداي کشتي مرمره نيز تسليت مي گويم.

برچسب ها: غزه ، هنیه ، العربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار