فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:‌ اکنون در حال توسعه و صدور تجربیات مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی به کشورهای دیگر هستیم و این عزت و اقتدار را به دنبال ایثارگری و جهاد در راه خدا می‌توان کسب کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران، سرلشکر محمدعلي جعفری در مراسم افتتاح 750 واحد مسکونی و 7 هزار محل نگهداری دام و طیور زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی در شهرستان اهر با تسلیت به بازماندگان زلزله ارسباران و تشکر از تمام کسانی که با جان و دل، 2 ماه زحمت کشیدند تا سرپناهی برای مردم آسیب‌دیده منطقه فراهم کنند، اظهار داشت: این خدمات جبران‌کننده زحمات این مردم در دوران دفاع مقدس و قدردان روحیه اخلاص و انقلابی آنها است.

وی با بيان اينکه از مکتب اسلام آموخته‌ايم کاری ارزشمند است که برای رضای خدا باشد، افزود: مردم این منطقه باید قدر دو ویژگی برتر خود یعنی ایمان و اخلاص را که در دوران دفاع مقدس آنها را زبانزد کرده بود، بدانند و اینکه تقدیر الهی بر این مبنا قرار گرفت که حادثه، زمانی رخ دهد که کمترین تلفات جانی را به دنبال داشته باشد. اين موضوع بیانگر رابطه عالی مردم با خدای متعال است.

فرمانده کل سپاه پاسداران، زلزله آذربایجان را نقطه عطفی برای بازسازی منطقه دانست و اظهار داشت: شرایط خود به خود همه جا فراهم نمی‌شود؛ در این وضعیت رابطه صمیمی بین اقوام مختلف، مثال‌زدنی است و محبتی که خداوند در دل‌هایشان قرار داده باید مورد توجه بوده و قدرش را بدانیم.

سرلشکر جعفری ادامه داد: همه اینها از مکتب تشیع و عاشورا نشأت گرفته است، چون بزرگترین ایثارگر تاریخ امام حسین(ع) بودند که جانشان را فدای مکتب اسلام کردند. پاسداران انقلاب اسلامی نیز سیدالشهدا را الگوی خود قرار داده و در هر صحنه‌ای مانند دفاع مقدس یا چنین رخدادهایی با گذشتن از خود، جهاد در راه خدا را که بالاترین اعمال است انجام می‌دهند.

وی ایمان بدون عمل صالح را بی فایده دانست و تصريح کرد:‌ اوج عمل صالح در چنین صحنه‌هایی مشهود می‌شود؛ بدون تردید وقتی که چنین حوادثی روی می‌دهد کشورهای دیگر روی عکس‌العمل‌های جمهوری اسلامی ایران، متمرکز شده و منتظرند تا ببینند که در مواجه با این حادثه چه برخوردی خواهیم داشت، بویژه که حادثه زلزله آذربایجان، همزمان با برگزاري اجلاس غیرمتعهدها در کشورمان بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت:‌ در حالی که در کشورهای دیگر بیش از یک‌سال طول می‌کشد تا مردم‌ مصيبت‌زده خود را اسکان دهند،  در این حادثه طبیعی، مدیریت به بهترین نحو انجام شد

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، دقیقا همین اقدامات را شامل می‌شود که ان‌شاءالله سپاه و بسیج که در تمامی ماموریت‌های خود سربلند بیرون آمده‌اند در عملیات‌های مردم‌یاری نیز همواره موفق باشند.

وی ادامه داد: اکنون در حال توسعه و صدور تجربیات مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی به کشورهای دیگر هستیم و این عزت و اقتدار را به دنبال ایثارگری و جهاد در راه خدا می‌توان کسب کرد.

فرمانده کل سپاه در پايان گفت: باید تمامی اقدامات خود را با نیت توسعه دین خدا انجام دهیم، چرا که موفقیت در ایران اسلامی، ناشی از کارآمدی یک نظام اسلامی بر پایه قرآن و عترت است.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: جعفری ، ایران ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار