پیشکسوت و کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: تا وقتی بحث مدیریتی در فدراسیون فوتبال اصلاح نشود وضعیت داوری ما همین است که می بینید.

هادی دزفولی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت داوری و همچنین درگیری بین مسعود مرادی در رسانه تصویری از خود نشان دادند به هیچ وجه قابل توجیه نیست. من معتقدم که این تنش ها و ناهنجاری ها نشات گرفته از روسای ماست .

وی افزود: در چهار سال اولی که کفاشیان رئیس فدراسیون شد به او گفتم یک فدراسیون قوی باید کمیته داوران قوی هم داشته باشد.

دزفولی درباره جو حاکم بر فدراسیون فوتبال گفت: جوی که در فدراسیون فعلی فوتبال ما برقرار است باعث شده پای بسیاری از پیشکسوتان داوری از فدراسیون بریده شود مشکل اصلی ما هم همین است که کمیته داوری استقلال ندارد و دلیل این امر را باید در مدیریت آن جستجو کنیم البته من بارها با اصفهانیان( رئیس کمیته داوران) صحبت کردم و به او گفتم که آدم خوبی هستی اما قدرت تصمیم گیری نداری.

وی افزود: متاسفانه وضعیت کمیته داوری به گونه ای است که امثال غیاثی و حسین عسگری افرادی مثل اصفهانیان، مرادی و فنایی را تحویل هم نمی گیرند و نظرات آنها برای این آقایان اصلاً مهم نیست.

هادی دزفولی در ادامه تصریح کرد: بلد بودن با فهمیدن فرق می کند باید افرادی بر سر کار بیایند که کار بلد باشند این که شخصی قبلاً داور بین المللی بوده دلیل نمی شود که ناظر خوبی هم باشد.

وی افزود: نقش حسین عسگری را در دپارتمان داوری بسیار ضعیف دیدم و در حقیقت دلیل ضعف در دپارتمان داوری، نبودن افراد متخصص می باشد و این می تواند به ضعف در راس هرم فدراسیون یعنی علی کفاشیان برگردد. خیلی از روسا گزینه های کفاشیان هستند و وی باید زیر مجموعه خود به درستی نظارات کند به عقیده من این کمیته داوران به جایی نمی رسد و تا وقتی که افراد اصلح و کار بلد بر سر کار نیایند وضعیت داوری ما همین است .

دزفولي در خصوص عملکرد محسن ترکی در دیدار شب گذشته پرسپولیس و ذوب آهن نیز اظهار داشت: اخراج اول به احتمال 50 درصد صحیح بود و این به سلیقه داور بستگی دارد ترکی در آن صحنه تشخیص داد بازیکن خاطی باشد اخراج شود اما شاید اگر داور دیگری بود به دادن یک کارت زرد بسنده می کرد اما در خصوص کارت قرمز دوم باید بگویم که اخراج بازیکن ذوب آهن کاملاً صحیح بود و داور به درستی تشخیص داد.

وی درباره اخراج انصاریفرد هم گفت: در آن صحنه درگیری، داور یا نباید به انصاریفرد اخطار می داد یا می بایست به هر دو بازیکن کارت زرد نشان می داد./مح

برچسب ها: دزفولی ، داور ، کفاشیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار