بي قراري و تهيج، فعاليت جسماني زياد بدون احساس خستگي، رفتار هاي خشن، هذيان و توهم، گرايشات و سواسي، گشادي مردمك چشم، بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون از علائم فردي است كه شيشه مصرف كرده است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ اسماعیل فیروزی، كارشناس نظارت بر مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي فسا با تاکید به گسترش مصرف شيشه بخصوص در بين جوانان گفت: شيشه يا آمفتامين يك محرك بسيار قوي شبيه به كريستال هاي بي بو و تلخ مزه است كه به آساني در آب و الكل قابل حل است.

اسماعیل فیروزی گفت: شيشه با آزاد سازي دو ماده شيميايي در مغز باعث برانگيختگي سيستم عصبي مركزي مي شود. در مراحل اوليه مصرف ، باعث افزايش هوشياري و از بين بردن گرسنگي مي شود و رفته رفته باعث ايجاد سرخوشي و نشاط شديد و سپس ايجاد بي قراري و رفتارهاي عجيب و غريب مي کند.

وي در ادامه به عوارض شیشه اشاره داشت و گفت: در اثر مصرف شيشه 50 درصد از گيرنده هاي دوپامين در مغز براي هميشه از بين مي رود. گيرنده هاي سروتونين نيز با همين آسيب و شديدتر روبرو خواهند شد كه منجر به عوارض رواني شديد و پايدار مثل روان پريشي خواهد شد.

كارشناس نظارت بر مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي فسا  افزود : اعتياد به شيشه صرفاً جسماني نيست و اين ماده ايجاد وابستگي روانشناختي مي كند كه همين موضوع ترك مصرف شيشه را دشوار كرده و در حال حاضر مؤثرترين راه براي درمان اعتياد به شيشه مداخلات شناختي رفتاري است./ح
برچسب ها: شیشه ، سیستم عصبی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.