در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی‌شود و در واقع راه میان‌بری است به سوی خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در برنامه این هفته «درس‌هایی از قرآن» تاثیر اخلاص در دوری از اضطراب و رسیدن به آرامش را چنین توصیف کرد: «یکی از برکات اخلاص این است که آدم تمرکز دارد، استرس و اضطراب ندارد. به یک خانم بگویند: یک مه‌مان داریم، که فقط سوپ می‌خورد، می‌گوید: قدمش روی چشم! اما اگر گفتند: ۳۲ مه‌مان داریم. ۳۲ رقم غذا می‌خواهند. خانم اصلا گیج می‌شود چه کند. اصلا نمی‌شود. خدا هم یکی است. «قل هوا... احد» (اخلاص/۱) یعنی خدا یکتاست.
هم زود راضی می‌شود. «یا سریع الرضا». یکی است و زود راضی می‌شود، آن‌هایی که اخلاص ندارند، هم می‌خواهند او را راضی کنند، هم افراد مختلف را راضی کنند، همه هم یک جا راضی نمی‌شوند و لذا استرس دارند. حدیث داریم اگر تو مخلص باشی از دیگران بی‌نیاز هستی. «اعمل لوجه الواحد»... تو برای یک نفر کار بکن. «یکفیک الوجوه کل‌ها» بگو: خدایا من چون این کار را تو قبول داری، برای رضای تو این کار را می‌کنم، منتهی یک مشت مخالف دارم. خودت مخالفان را درست کن، این خیلی مهم است.»

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار