رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عملیات زهکشی اراضی مغان با 134 میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبد ایمانی امروز در جلسه بررسی مشکلات دشت فتحعلی پارس‌آباد افزود: این عملیات به صورت زیر‌زمینی در واحد عمران‌آباد دو و سه پارس‌آباد و شبکه بیله‌سوار در حال انجام است.

وی گفت: جهاد کشاورزی استان اردبیل از ابتدای امسال برای 155 نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد کرده که بالغ بر 5 هزار و 648 خانوار از مزایای طرحهای اجرایی جهاد کشاورزی استفاده کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل توانمندی‌ها و ظرفیت کشاورزی استان اردبیل در حوزه‌های مختلف را یادآور شد و افزود:‌ اردبیل در تولید سیب‌زمینی رتبه دوم، عدس رتبه اول، گاومیش رتبه دوم، سویا رتبه دوم، چغندر قند رتبه پنجم، عسل رتبه چهارم، حبوبات رتبه هفتم و در تولید غلاتی نظیر گندم و جو نیز دارای رتبه هشتم کشوری است.

عبد ایمانی با اشاره به طرحهای مهم اجرایی و احداث شبکه‌های اجرا در استان گفت: شبکه‌ آبیاری خداآفرزین واحد عمرانی اول شرق دره‌رود، شبکه آبیاری قشلاق دشت فتحعلی، شبکه آبیاری قوری‌چای، خلیل‌لو، آبیاری و زهکشی مغان و همچنین شبکه آبیاری یامچی واحد بالا دست و پایین دست این سد در حال اجراست.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین طرح‌هایی که برای انتقال آب و شبکه فرعی آن با هدف توسعه باغات در حال اجراست ایستگاه پمپاژ و خط انتقال شبکه لیکوان به مساحت 500 هکتار است که تاکنون 10 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است/  س

برچسب ها: اردبیل ، عملیات ، زهکشی ، اراضی ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.