سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران از فعالیت 15 بیمارستان و درمانگاه موقوفه در غرب تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت اسلام و المسلمین محمد نوروزپور سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران با اشاره به اینکه موقوفات می تواند بسیاری از مشکلات درمانی جامعه را برطرف کند افزود: بیمارستان نجمیه لولاگر، حضرت رسول (ص)، امیر المؤمنین (ع) فیروزگر، دادگستری، انستیتو پاستور، درمانگاه خیریه امام زاده حسن (ع)، غدیر خم،  کلنیک گفتار درمانی امام صادق (ع) و درمانگاه حسینیه کربلایی ها از جمله مراکز درمانی موقوفه در غرب تهران محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه تمام بیمارستان ها و درمانگاه های منطقه غرب تهران در اختیار وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه شهید بهشتی است تصریح کرد: تنها درمانگاه خیریه امامزاده حسن (ع) زیرنظر اداره اوقاف غرب تهران اداره می شود.

نوروز پور با اشاره به اینکه این مراکز با اعتبارات دولتی و مردمی خدمات ارائه می کنند یادآور شد: ضرورت دارد با کمک خیرین بخش های جدیدی در برخی از درمانگاه ها از جمله درمانگاه خیریه امامزاده حسن (ع) احداث شود تا مشکلات بهداشتی و درمانی برطرف شود، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران با بیان اینکه درمانگاه خیریه امام زاده حسن (ع) بزرگترین و مجهزترین درمانگاه در جنوب غرب تهران است اضافه کرد: این کلینیک با مساحت 4 هزار متر مربع و یک هزار و 500 متر زیربنا در سه طبقه دارای بخش های مختلفی است.

بخش ها شامل ارتوپدی، داخلی، رادیولوژی، طب فیزیکی، اعصاب و روان و گوش و حلق و بینی، پزشک عمومی و دندانپزشکی است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و تجهیز این کلینیک که از سال 9 آغاز شده و در 250 متر فضا، با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان ساخته شده است افزود: بخش های روانشناسی، فیزیوتراپی و قلب به تازگی افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ها و مراکز درمانی نیاز به خرید تجهیزات حفظ و نگهداری دارند گفت: تعدادی از مکان های درمانی دارای ساختمان و بنای قدیمی هستند و نیاز به توسعه و بازسازی دارند.

نوروزپور در ادامه با بیان اینکه برخی از بیماران نمی توانند هیچ هزینه ای برای درمان پرداخت کنند خاطرنشان کرد: اوقاف هزینه درمان بیمارانی را که امکان پرداخت هزینه های درمانی خود را ندارند از محل درآمدهای موقوفات هزینه درمان بیماران تأمین می شود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار