مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخوارگان بیش از 12 هزار و 721 نوزاد مورد سنجش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ رویا احمدیان امروز در نشست معاونان امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی اردبیل، افزود: ما در قالب اجرای این طرح تلاش می‌کنیم نارسایی‌های شنوایی را از همان دوران کودکی مورد ارزیابی قرارداده و اشکالات احتمالی را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ضرورت اهتمام خانواده‌ها به اجرای چنین طرح‌های پیشگیرانه گفت: ما در مورد پیشگیری از تنبلی چشم نیز در یک سال گذشته 46 هزار و 500 نفر را مورد معاینه و سنجش بینایی قرار دادیم.

احمدیان افزود: کمتر از 10 درصد این افراد برای حل مشکلات بینایی‌شان به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همچنین گفت: ما شش مرکز مشاوره ژنتیک فعال در استان داریم که سعی می‌کنیم از طریق این مراکز به زوجین و متقاضیان ارائه خدمات کنیم.

احمدیان آگاه‌سازی با هدف پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را یکی از اقدامات اساسی اعلام کرد و افزود: در این زمینه 55 هزار و 123 نفر پذیرش شده است.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح ارتقای توان ذهنی نوزادان و شیرخوارگان گفت: در این زمینه نیز یک هزار و 300 نفر مورد توجه و اهتمام در پیشگیری از آسیب‌ها قرار گرفتند/ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.