متخصصان شرکت آذراب اراک برای اولین بار در کشور با دستیابی به دانش فنی بومی در تعمیرات اساسی بویلرهای پالایشگاه اصفهان، ایران را در این زمینه به خودکفایی رساندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، مدیر پروژه بویلرهای تعمیری اصفهان در شرکت آذراب اراک افزود: دستیابی آذرآب به دانش فنی بومی تعمیرات بویلر حداقل شش ماه صرفه جویی زمانی و 50 درصد کاهش هزینه نسبت به انجام کار توسط شرکت های خارجی را باعث شده است.

عالیخانی با بیان اینکه تعمیر این بویلرها موجب حفظ تولیدات بنزین و فرآورده های پالایشگاه اصفهان می شود، گفت : تعمیرات اساسی یکی از بویلرهای اصفهان پایان یافته و بویلر دوم نیز تا پایان سال راه اندازی می شود.

وی افزود : پالایشگاه اصفهان پنج بویلر واحد آب بخار دارد که به دلیل فرسودگی قطعات با حدود 50درصد توان کار می کرد و با تعمیرات اساسی قابلیت استفاده حداکثری پیدا می کنند.

عالیخانی دستیابی به این فن آوری را در شرایط تحریم های ایران یک موفقیت برای ایران دانست و گفت: تهیه و تعمیرات اساسی هر یک از بویلرهای مذکور با مشخصات خاص در خارج کشور حداقل به 20 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد.

مدیر گروه مهندسی پروژه تعمیر بویلرهای پالایشگاه اصفهان نیز گفت: عملیات فرم دهی و محاسبات خاص واحد سوپرهیتر بویلرهای مذکور پیش از این در انحصار کشور ژاپن بود.

مجتبی اخضری دستیابی به دانش فنی ترکیبات نسوز، عایق کاری بویلر و ساخت یکپارچه دیواره های اصلی تجهیزات و مجموعه ها را از ویژگی های منحصر به فرد این طرح دانست و افزود : برای نخستین بار در کشوراین بویلرها در ارتفاع 14 متری نصب شده اند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.