ماینده مردم رشت در مجلس نهم با بیان این‌که سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس در زمینه تکمیل کلاس‌های درس نیمه‌کاره کوتاهی کرده‌ است، گفت: دانش آموزان برخی مناطق همچنان در کلاس‌های درس نیمه کاره می‌لرزند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره وضعیت مدارس در استان‌های شمالی و تجهیز نبودن به سیستم گرمایشی، گفت: در حال حاضر مدارسی وجود دارند که فاقد پنجره یا در هستند اما کلاس‌های درس در آن برگزار می‌شود.
نماینده مردم رشت در مجلس نهم با اشاره به بازدیدی که از مدارس منطقه داشته است، بیان کرد: علی‌رغم سرد شدن هوا دانش آموزان این منطقه در مدارسی درس می‌خوانند که فاقد پنجره هستند.

وی با بیان این‌که طرح تحول بنیادین را قبول دارم، گفت: معتقدم باید در مرحله عمل اشکالات آن را برطرف کرد.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از برگزاری کلاس ششم ابتدایی در نمازخانه یکی از مدارس در منطقه دروازه‌لاکان شهر رشت خبر داد و اعلام کرد: مدارس بسیاری هستند که وضعیت بدی دارند. 
وی ضمن انتقاد از این‌که سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس به وظیفه خود عمل نکرده است، تصریح کرد: در حالی که بچه‌ها از سرمای هوا در حال یخ زدن هستند و امکانات گرمایشی وجود ندارد، این سازمان اقدام اساسی در این رابطه انجام نداده است.    
جعفرزاده ایمن آبادی متذکر شد: این مسئله هیچ ربطی به تحریم ندارد این امر ناشی از کوتاهی مدیران است. در حال حاضر آن چیزی که به تحریم کمک می‌کند سوء مدیریت است که از آن می‌توان به خیانت ناخواسته تعبیرکرد.   
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برای اعتبارات برنامه ریزی نشده است، متذکر شد: باید برای بودجه‌ای که در اختیار دارند برنامه ریزی کنند؛ مدیریتی در زمینه هزینه‌ها اعمال نمی شود.
وی در ادامه توضیح داد: وقتی اعتبارات کم است و ۴۰ درصد اعتبارات شامل طرح‌های عمرانی می‌شود، باید بر همین اساس برنامه‌ریزی کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس نهم متذکر شد: باید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ابتدا نسبت به تکمیل و تجهیز مدارسی که پیشرفتی در حدود ۸۰ درصد داشته‌اند اقدام و پس از آن به ساختن مدارس دیگر بپردازد.
وی ادامه با اشاره به این که اولیاء به شدت نگران وضعیت آموزشی بچه‌هایشان هستند، افزود: آموزش و پرورش که نباید دنبال گرم کردن و تهیه بخاری و دیگر موارد باشد این وظیفه سازمان مدارس و نوسازی و تجهیزمدارس است.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس ضعیف عمل کرده است، گفت: حتی شرایط موجود باعث نارضایتی استاندار شده است.
 
منبع: خانه ملت
برچسب ها: دانش آموز ، کلاس ، سرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.