امام جمعه آبگرم گفت: عاشورا و قیام عظیم امام حسین (ع) فرهنگ ایثار و شهادت را جهانی کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام علی صالحی امروز در آوج اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی جنبه‌های مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به بحث‌های سیاسی، حکومتی، اخلاقی، عرفانی و عرصه‌های متعدد تربیتی در آن اشاره کرد و مکتب عاشورا نیز در حقیقت مکتب عشق و وفاداری و یک کتاب تربیتی ارزشمند و شاخص است.

امام جمعه آبگرم افزود: کربلا در حقیقت یک فرهنگ بوده و اصل قیام ابا‌عبدالله نیز برای اشاعه فرهنگ است.

وی با بیان اینکه حادثه کربلا در حقیقت یک جنگ بین حق و باطل و تقابل فرهنگ‌ها و ضد فرهنگ‌ها بود، تصریح کرد: بقای کربلا امروز به علت فرهنگ است و انقلاب اسلامی ما نیز که امروز از کربلا نشأت گرفته به خاطر فرهنگ ماندگار و جاوید شده است.

امام جمعه آبگرم ادامه داد: فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی تنها در کربلا بود که متجلی شد و ابا‌عبدالله الحسین با اهدای جان خویش و به اسارت رفتن خانواده‌اش توانست پیام الهی را جهانی کند و یکی از فرهنگ‌های عاشورایی نیز همین عشق و احساسات خانوادگی است که موجب زنده ماندن این مکتب شده است.

صالحی بیان کرد: ویژگی صبر از دیگر ارزش‌هایی است که در کربلا به صورت یک فرهنگ برابر متجاوزان درآمد و حقیقتا کربلا سرزمین صبر بود.

وی احساس مسئولیت را از دیگر ویژگی‌های قیام عاشورایی برشمرد و تأکید کرد: امروز اگر در جامعه‌ برخی ناهنجاری‌ها را مشاهده می‌کنیم به این علت است که غیرت دینی بین نسل جوان کم‌تر شده و کربلا این فرهنگ را می‌آموزد که شیعیان باید با غیرت دینی در راه مبارزه با کفار تلاش کنند و حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) خود بر اساس احساس مسئولیت و غیرت دینی در راه نشر دین قیام و دین الهی را زنده نگاه‌ داشت.

امام جمعه آبگرم عنوان کرد: تقابل ارزشی‌ها با ضد ارزشی‌ها در حادثه کربلا به تمام شیعیان می‌آموزد که باید برابر کفار و مستکبران پابرجا ماند و همواره با قدرت از حق دفاع کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: لزوم بصیرت مردم برای شناخت ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها، اهل سعادت‌ها و اهل شقاوت‌ها بسیار مهم است و لازم است که همه در این عرصه حسین‌وار زندگی کنند./ج1
برچسب ها: قزوین ، عاشورا ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.