معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: موزه تاریخ شهر بجنورد تا پایان سال 93 به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی اکبر وحدتی با اشاره به اینکه موزه‌های تاریخ شهر با نگرش ایجاد تنوع و تحول در موزه‌ها برای جذب مخاطب با موضوعاتی همچون موضوعات سیاسی، تاریخی، اجتماعی و حضور مردم در یک منطقه ایجاد می‌شود، افزود: در حال حاضر اجرای این پروژه از 70 الی 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با بیان اینکه موزه تاریخ شهر بجنورد در محل منطقه گردشگری بش قارداش راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: وجود درختان کهنسال، چشم انداز طبیعی، جریان آب، وجود آثار تاریخی متعلق به دوره قاجاریه و ارتباط صمیمی مردم این استان با این منطقه، ایجاد این موزه تاریخ شهر را با سایر موزه‌های تاریخ شهر متفاوت می‌کند.

وحدتی اظهارداشت: در این موزه از ویترین‌های مخصوص فضای باز استفاده می‌شود و تصاویر تاریخی مربوط به شهر بجنورد، تندیس یا سردیس مفاخر و مشاهیر این شهر و زندگی نامه نوشتاری آنها و همچنین فرهنگ‌ها و مراسمات این شهر مانند فرهنگ برگزاری عید نوروز و تعزیه به صورت نقش برجسته به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته وی یک میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه نیاز است./ع

برچسب ها: تاریخ ، موزه ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.