به علت گراني دستگاههاي دندانپزشكي و كمبود كلينيك هاي مجهز به دهان و دندان، خدمات دندانپزشكي بزرگ ترين دغدغه وزارت بهداشت شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دكتر وحيد دستجردي وزير بهداشت و درمان در حاشيه كنگره هاي دستاوردهاي پزشكي كه شب گذشته در تالار ابن سينا در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: امسال با لايحه بودجه اي كه براي ارسال به مجلس آماده است بودجه اي براي خدمات دهان و دندان در نظر گرفته شده است.

وي اظهار داشت: خدمات دهان و دندان در حال حاضر تحت پوشش هاي بيمه اي نيستند و وزارت تعاون و كار و رفاه اجتماعي و وزارت سلامت در تلاش هستند تا خدمات دندانپزشكي را تا حد زيادي زير پوشش بيمه ببرند، بيمه سلامت ايران و وزارت كار و رفاه اجتماعي در تلاش هستند تا از بيمه هاي خدمات دندان به طور قابل توجهي بكاهند و آن را تحت پوشش بيمه هاي درماني قرار دهند.

وي اظهار داشت: كلينيك هاي ويژه دندانپزشكي در اكثر دانشگاه هاي كشور مستقر و بنا شده است و دانشگاههاي كه تاكنون كلينيك هاي ويژه دندانپزشكي را دارا نبودند تا پايان سال به كلينيك هاي ويژه اي مجهز مي شوند.

وي خاطرنشان كرد: 6000 مركز بهداشت و درماني در كشور وجود دارد كه در 3000 تاي آنها كلينيك هاي دندان پزشكي ويژه بيماران است.

وي افزود: 3000 مركز بهداشت ديگر هم مجوز كلينيك دندان پزشكي در قالب پزشك خانواده از دولت خواستار شده ايم و اميدواريم تا دولت با صدور اين مجوز موافقت كند و در اين صورت تمام مركز بهداشتي و درماني به كلينيك هاي خدمات دهان و دندان مجهز مي شوند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار