مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن دیروز نیز صحنه درگیری بین نیروهای اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی بود و پیکر یک کودک دو ساله فلسطینی نیز در کرانه باختری تشییع شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، احمد نجیب احمد که هنوز دو ساله نشده بود بر اثر حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با نارنجک های گازی به خانه اش در نزدیکی اردوگاه قلقیلیا شهید شد. شلیک نارنجک گازی باعث شد اتاق این کودک فلسطینی آتش بگیرد و بر اثر شدت جراحات وارد به شهادت رسد.
فارس صرفندی خبرنگار العالم در کرانه باختری در گزارشی گفت : احمد نخستین شهید فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای حمله رژیم صهیونسیتی نوار غزه در شمال رام الله بود که تشییع شد.
شهرهای فلسطینی در کرانه باختری به شعله ای آتش تبدیل شده اند و با اشغالگران رو در رو شده اند.
پدر این شهید گفت : نارنجک گازی شلیک کردند و نارنجک گازی نیز در اتاق خواب بچه منفجر شد و باعث شهادت فرزندم شد.
یک شهروند فلسطینی : اسرائیل یک رژیم ستمکار است که به حقوق بشر اعتنا نمی کند و به انسان و درخت و حیوان رحم نمی کند از خدا می خواهیم خدای عالم شر آنان را از سر ما کم کند . خدا به ملت ما قدرت دهد تا در مقابل آنان بایستند .
صرفندی گفت روزی نمی گذارد که بر شدت درگیریها افزوده می شود و فلسطینیان نیز از از صاحبان رأی و تصمیم می خواهند متحد شوند .
صرفندی گفت هزاران فلسطینی و در رأس آنها ر هبران گروههای فلسطینی برای ابراز همبستگی با نوار غزه و محکومیت حمله اسرائیل در کرانه باختری تظاهرات کردند.
صلاح خواجه از تشکل موسوم به ابتکار ملی فلسطینی گفت: ما در پی فعالسازی همه تشکلها هستیم تا برای حمایت از فلسطینیان در غزه ، انتفاضه و قیام دیگری به راه بیاندازیم.
یک فلسطینی دیگر گفت: گزینه دیگری به غیر از وحدت فلسطینیان وجود ندارد. رهبران فلسطینی که دیروز در کرانه باختری وحدتشان را اعلام کردند باید در مقابل ملت متعهد و صادق باشند اگر صادق نباشند ملت فلسطین کشته می شوند .
دو دستگی بین فلسطینیان پایان یافت بنابراین پیروزی آنها بر اشغالگران دو سویه خواهد بود.
برچسب ها: بین الملل ، فلسطین ، تشییع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار