هیئت دیپلماتیک لیبی برای کسب آگاهی بیشتر از اوضاع نوار غزه و ابراز همدردی و همبستگی با ساکنان این منطقه روز چهارشنبه وارد این منطقه می شود .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الرساله نت ، وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد با توجه به ادامه حملات و جنایتهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه ، هیئت دیپلماتیک لیبی متشکل از صالح مخزون معاون رئیس جمهور ، مصطفی ابو شاقور معاون نخست وزیر ، عبد الرحمن الکیسی وزیر امور مجروحان و مفقودان و شهدای لیبی و تنی چند از اعضای کنگره ملی لیبی و شمار دیگری از شخصیتهای سیاسی و پزشکان فردا وارد غزه خواهند شد .
هیئت لیبیایی در این سفر همچنین مقادیری از انواع دارو و کمکهای فوری پزشکی به غزه ارسال خواهد کرد .
هئیت دیپلماتیک لیبی در حالی فردا وارد غزه خواهد شد که تلاشهای فشرده وزارت امور خارجه فلسطین برای توقف حملات نظامی به غزه و لغو تحریمها علیه مردم فلسطین در این منطقه همچنان ادامه دارد .
در همین حال وزارت خارجه فلسطین از وزرای خارجه همه کشورهای عربی و اسلامی خواست با سفر به غزه ، از نزدیک جنایتهای ارتش رژیم صهیونیستی را علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در این منطقه مشاهده کنند .
 در همین حال محمد صبیح معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی دوشنبه شب اعلام کرد نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در صدر هیئتی متشکل از وزرای خارجه نه کشور عربی امروز وارد غزه خواهند شد .
صبیح هدف اصلی ازسفر وزرای خارجه اتحادیه عرب به غزه را اعلام همبستگی با ساکنان این منطقه عنوان کرد که از چهارشنبه گذشته هدف حملات شدید ارتش اسرائیل قرار دارند .
صبیح افزود وزرای خارجه کشورهای مصر ، تونس ، مغرب ، عراق ، سودان ، لبنان ، تشکیلات خودگردان فلسطین ، کویت به همراه وزیر مشاور دولت عرابستان در امور خارجه نبیل العربی را در این سفر همراهی می کنند .
از سوی دیگر برخی منابع آگاه در دبیر خانه اتحادیه عرب از اعلام آمادگی احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه برای سفر به نوار غزه به همراه هیئت اعزامی اتحادیه عرب خبر دادند .
برچسب ها: بین الملل ، غزه ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار