سيدحسن نصرالله در سلسله سخنراني‌هاي خود به مناسبت شب‌هاي محرم و سالروز شهادت حضرت امام حسين (ع) که در حسينه سيدالشهداء در ضاحيه بيروت برگزار مي‌شود، شب گذشته بار ديگر مسايل مهم منطقه‌اي را مورد اشاره قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، دبيرکل حزب‌الله لبنان در شب پنجم محرم به سخنان نخست‌وزير قطر در نشست وزراي خارجه اتحاديه عرب در قاهره اشاره کرد و بدون آنکه نامي از وي ببرد، گفت: کسي که ديگران را گوسفند مي‌بيند، در حقيقت در مورد خودش صحبت مي‌کند و آينده منطقه را سياه مي‌کند، او حق ندارد همه اعراب را گوسفند خطاب کند. اين وزير خارجه گفت ما نمي‌توانيم به فلسطيني‌ها اميدي بيش از آنچه که مي‌توانيم انجام دهيم بدهيم، او همچنين اعتراف کرد که برخي از کشورهاي عربي در محاصره غزه نقش داشته‌اند. 
 لازم به يادآوري است که حمد بن جاسم آل‌ثاني نخست‌وزير و وزير خارجه قطر در اين نشست از شدت عصبانيت از جنگ غزه و ناتواني در پايان دادن به آن، مقامات کشورهاي عربي را به گوسفند تشبيه کرده  و گفته بود که اسرائيل گرگ نيست! 
انتقادات تند و صريح دبيرکل حزب‌الله لبنان در مورد رفتار سران کشورهاي عربي به خصوص خطاب قرار دادن وزير خارجه قطر بازتاب وسيعي در رسانه‌هاي عرب داشته است. الجزيره در طول اين‌ شب‌ها هيچ يک از مواضع دبيرکل حزب‌الله را پوشش نداد و برخي از بينندگان اين شبکه از اين رويکرد آن انتقاد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
آرمین دانایی
۱۵:۲۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۱
سلام گوسفند خود امیر قطر و ملک عبدالله و اردوغان اند البته بلا نسبت گوسفند چون اینا اندازه گوسفند هم نمی فهمند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۳۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۱
جهان عرب اگه فقط یک رهبر دیگه مثل سید حسن نصرالله داشت اخر عاقبت اعراب اینطور نمی شد
آخرین اخبار