رئیس جمهور آرژانتین در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد از این شورا خواست برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اقدام کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، فرناندز رئیس جمهور آرژانتین در نامه سرگشاده خود که هکتور تیمرمن وزیر خارجه این کشور قرائت کرد نوشته بود تا امروز بیش از یکصد نفر در نوار غزه کشته شده اند. ازدحام جمعیتی در نوار غزه باعث شده است تا حفاظت از جان غیرنظامیان در برابر حملات هوایی اسرائیل غیر ممکن شود. به همین علت عملیات زمینی اسرائیل می تواند پیامدهای ویرانگر و فاجعه باری داشته باشد و یک بار دیگر فجایع حمله زمینی اسرائیل در سال دوهزار و هشت به نوار غزه تکرار شود. من از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهم تا هر چه سریعتر دستور توقف این حملات را بدهد.
رئیس جمهور آرژانتین همچنین از سازمان کشورهای جنوب آمریکا موسوم به یونیسور خواست تا هر چه زودتر برای دفاع از انسانها و جلوگیری از کشته شدن عده بیشتری از انسانهای بیگناه در این جنگ اقدام کنند.
درخواست رئیس جمهور آرژانتین از شورای امنیت در حالی است که این شورا نشستی فوق العاده برای بررسی مسئله غزه برگزار کرده است. بمباران غزه حدود یک هفته است که ادامه دارد. مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از شورای امنیت خواسته اند تا بیانیه ای را صادر کند و از اسرائیل بخواهد به حملات خود پایان دهد.
برچسب ها: بین الملل ، آرژانتین ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار