فرماندار ماکو گفت: 20 درصد از سرمایه‌گذاران شهرک صنعتی ماکو شرکت‌های خارجی هستند.

حمید احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در ماکو بیش از 64 طرح تولیدی صنعتی شامل طرح‌های فعال، غیرفعال و در دست اقدام وجود دارد که از این تعداد 20 طرح دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند.

وی به تولیدات واحدهای صنعتی شهرستان ماکو اشاره کرد و تصریح کرد: واحدهای صنعتی ماکو با محصولات متنوع خود نیاز مردم استان و شهرهای اطراف را به خوبی تأمین می‌کنند.

فرماندار ماکو گفت: فرش ماشینی، خمیردندان، دندان مصنوعی، لوله پلیکا، شن و ماسه، بتن آماده، رادیاتور، یونولیت، درب ضد سرقت، دئودورانت، آب‌میوه و لبنیات از محصولات تولید شده در شهرک صنعتی ماکو است.

احمدیان به مشکلات موجود در واحدهای تولیدی ماکو اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی در استان آذربایجان‌غربی یک پروسه زنجیروار است و تنها شامل این شهرستان نمی‌شود.

وی بلاتکلیفی بدهی‌های معوقه و مشکل نقدینگی را از مشکلات تولیدکنندگان برشمرد و گفت: با هماهنگی‌های فرمانداری ماکو و با حضور مسئولان استان و شهرستان ماکو جلسات متعددی تشکیل شده که پس از جمع‌بندی نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان رسیدگی می‌شود.

فرماندار ماکو در ارتباط با واردات کالاهای مشابه تولید داخل، افزود: طرح جلوگیری از ورود چنین کالاهایی برای رونق صنعت منطقه در ماکو وجود ندارد.

وی به فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در ماکو اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران خارجی با 20 درصد سهم سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی ماکو فعالیت دارند./ب

برچسب ها: ماکو ، فرماندار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.