دو بار تلاش سئول در پرتاب اين موشك - كه با فن آوري داخلي ساخته شده است - در ماه اوت سال 2009 و 2010 به شكست انجاميده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جمهوری اسلامی ایران با پرتاب موفق چند ماهواره، توانسته قدرت علمی و اجرایی خود را در تسخیر فضا به جهانیان نشان دهد و این موضوع با شگفتی کشورهای مختلف همراه شده است چراکه فکر نمی کردند کشورمان بتواند به ایران راحتی، تحریم های سخت علمی را بشکند و امید و رصد و نوید را روانه فضا کند.

پس از این اقدام ایران، بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به فکر استقلال علمی خود در عرصه فضا افتاده و روند دستیابی به این علوم را تسریع کردند. به جز ایران، هم اکنون تنها سه کشور آسیایی چین، هند و ژاپن موفق شده اند ماهواره به فضا پرتاب کنند و آن را در مدار قرار دهند و کره جنوبی به عنوان یک کشور پیشرفته در تلاس است نام خود را بعد از ایران در این لیست ثبت کند.

بالاخره وزارت آموزش، علوم و فن آوري كره جنوبي در بيانيه اي اعلام كرد دانشمندان كره اي و روسي پس از برگزاري نشست اعلام كردند بيست و نهم نوامبر (ده روز دیگر) براي پرتاب Vehicle-1 از نظر فني مناسب است.

اين وزارت خانه افزود كميته آمادگي پرتاب روز پنج شنبه براي تصميم گيري درباره تاريخ دقيق پرتاب تشكيل جلسه خواهد داد.

نشت گاز سبب شد تلاش كره جنوبي براي پرتاب اين موشك در 26 اكتبر به تعليق بيفتد.

دو بار تلاش سئول در پرتاب اين موشك - كه با فن آوري داخلي ساخته شده است - در ماه اوت سال 2009 و 2010 به شكست انجاميد. نخستين مرحله ساخت اين موشك توسط دانشمندان روسي و مرحله دوم آن توسط دانشمندان كره جنوبي انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار