ترجمه انگلیسی کتاب واقعه‏ ی عاشورا و پاسخ به شبهات به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) به چاپ رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی "منا نشر"؛حجت الاسلام "عباس جعفری" دبیر شورای کتاب مجمع با اعلام این خبر گفت: مکتب اصیل تشیع اثنى عشری، سوژه‌های فراوان برای استمرار و گسترش در جهان دارد که یکی از مهمترین آنها، موضوع عاشورا و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) می‌باشد که شیعیان در طول تاریخ (پس از  این واقعه دردناک) همواره در ایام محرم و صفر به ویژه (عاشورا و تاسوعا) بزرگداشت این حادثه‌ی بزرگ و تکرار شعارهای حسینی، روح جدیدی در کالبد خود می‌دهند و فرهنگ خونین عاشورایی را به جهانیان معرفی می‌نمایند.
حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: پیرامون حادثه‌ی جاویدان عاشورا و رخدادهای مربوط به آن، کتابها و آثار فراوانی به رشته تحریر درآمده و در بین مردم و کتابخانه‌های داخل و خارج کشور موجود می‌باشد. آقای علی اصغر رضوانی (مؤلف محترم) در این کتاب که با هدف پاسخ گویی به شبهات مخالفین تألیف شده، می‌کوشد تا جواب منطقی و مستدل به آنان بدهد.
وي اظهار داشت:از  مهمترين مباحث اين كتاب مي‌توان به امام حسین(ع) در کتب اهل سنت، عدم مشروعیت خلافت (سلطنت) یزید، یزید بن معاویه عامل اصلی قتل امام حسین(ع)، قتل عام مردم مدینه، برپائی عزاداری در راستای وحدت، لباس مشکی پوشیدن، گریستن از دیدگاه قرآن و روایات، بررسی ادله‌ی مخالفین سوگواری و عزاداری، عاشورا از دیدگاه اندیشمندان، فلسفه‌ی سجده بر تربیت امام حسین(ع)، آیا امام حسین(ع) از شهادت آگاه بود ؟ چرا حضرت عباس(ع) آب ننوشید، چرا امام حسن(ع) صلح کرد و امام حسین(ع) جنگ کرد ؟ حکم روزه عاشورا چیست ؟؛ اشاره كرد.
گفتني است؛  ترجمه‌ی این کتاب در جلسه چهل و سوم شورای کتاب مجمع به زبانهای مورد نیاز به تصویب رسید. که ترجمه‌ی انگلیسی آن در تیراژ 3000 نسخه از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) منتشر شده است. علاقه مندان جهت استفاده از متن الکترونیکی این کتاب و سایر منشورات مجمع به زبانهای گوناگون به آدرس  www.ahlulbaytportal.com مراجعه نمایند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.