رکن چهارم وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایرانکه از سوی عناصر غربی تطمیع می شود از روز جاری اقدام به توزیع رایگان سرویس های وی پی ان خود برای استفاده کاربران داخل کشور در راستای عبور از فیلترینگ دولتی نموده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  با توجه به افزایش تعداد کاربران اینترنت در ایران و تمایل آنها به استفاده از وی پی ان، عناصر ضدانقلاب برحسب این موضوع تصمیم گرفته اند سرورهای خود را در خارج از کشور برای دسترسی کاربران ایرانی در دسترس قرار دهند. البته چندی پیش نیز برخی از فعالان به ظاهر حقوق بشری برای فراهم آوردن امکان فیلترینگ مبالغ هنگفتی را از سازمان های وابسته به دولت آمریکا دریافت داشته اند.
 
 
اگر چه بسیاری از کاربران فضای مجازی نیک می دانند که با استفاده از وی پی ان اطلاعات رد و بدل شده آنان در اختیار سرور گذاشته می شود اما با این حال ریسک آن را می پذیرند و در برخی از موارد حتی برای استفاده از وی پی ان پول پرداخت می کنند.
 
به نظر می رسد چالش جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم آوردن بستری برای گردش آزاد اطلاعات در فضای مجازی و از سوی دیگر قرار نگرفتن کاربر ایرانی در معرض صفر و یک های مخرب است؛ در همین خصوص زمزمه هایی برای در دسترس قرار گرفتن وی پی ان ایرانی در میان است که البته هنوز در اختیار کاربران قرار نگرفته است.
 

 
بنابر گزارش ماهستیم، در سرویس های این نهاد ضدانقلاب که با منابع مالی غرب گردانده می شود ارایه بیش از 5 میلیون سرویس وی پی ان و بیش از 11 میلیون کانکشن از طریق پروکسی به چشم می خورد، در حال حاضر در اولین مرحله توزیع، سرویس های جدید و رایگان برای یک میلیون کاربر ایرانی در نظر گرفته شده است. گفتنی است مرکز ارایه این خدمات به کاربران ایرانی در آمریکا می باشد.
 
 
 
در پایان گفتنی است که هنوز علت بذل و بخشش و صرف منابع مالی و انسانی دولت امریکا و کشورهای اروپایی برای کاربران ایرانی مشخص نیست و چرا از حق مردم خود برای اهداف به ظاهر حقوق بشری بهره می برند، گرچه تا پیش از این و نظر به اقدامات سریالی کشورهای غربی در تقابل با نظام ج.ا.ا به خوبی هدف آنان آشکار شده است.
 
 
منبع: ما هستیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.