سازمان جهانی بهداشت: بیمارستان های غزه لبریز از زخمی های حملات هوایی رژیم صهیونیستی شده است. کمبود دارو و امکانات پزشکی شرایط بد مردم غزه را تشدید کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هافینگتون پست، با توجه به بالا گرفتن تنش میان رژیم صهیونیستی و حماس، شمار قربانیان درگیری‌ها لحظه به لحظه بیشتر می‌شود.
سازمان بهداشت جهانی موسوم به WHO اعلام کرد: بیمارستان های غزه لبریز از زخمی های حملات هوایی رژیم صهیونیستی شده است. کمبود دارو و امکانات پزشکی شرایط بد مردم غزه را تشدید کرده است.
طبق گزارش های واصله، در پی حمله‌ هوایی نیروهای رژیم اسرائیل به خانه‌ای مسکونی در نوار غزه، تنها شمار قربانیان این روز به 11 نفر رسید. حدود 30 نفر نیز در حمله دیروز زخمی شدند. گفته می‌شود که بیشتر کسانی که در جریان حملات روز یکشنبه جان خود را از دست داده‌اند، زن و کودک بوده‌اند.

 


آژانس بهداشت سازمان ملل، مبلغ 10 میلیون دلار اعانه درخواست کرده است تا نیازهای دارویی و ملزومات را برای سه ماه آینده مردم غزه فراهم آورد.
مقامات فلسطینی گفته اند: تاکنون از زمان شروع حمله های هوایی رژیم صهیونیستی به انظمام کشته شدگان روز گذشته، شمار قربانیان فلسطینی در نوار غزه به 69 نفر رسیده که تقریباً نیمی از آنها شهروندان غیرنظامی و کودکان هستند.

 


رژیم اسرائیل حمله های هوایی گسترده خود را از روز چهارشنبه با هدف پیشگیری از حمله های حماس - گروه های فلسطینی اسلامگرا در نوارغزه- به راه انداخته است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته گفت: "عملیات غزه ادامه می‌یابد و ما حاضریم که این عملیات را در ابعادی تازه گسترش دهیم." وی پایان حملات موشکی را شرط برقراری آتش‌بس دانست. نتایناهو گفت: "اول باید حملات موشکی پایان یابد، بعد می‌توانیم درباره موضوع به مذاکره بنشینیم."
حمله های رژیم صهیونیستی در حالی ادامه پیدا می کند که سازمان جهانی بهداشت به مقامات وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: 382 نفر زخمی به بیمارستان ها منتقل شده اند که 245 نفر آنها بزرگسالان و 137 نفر کودکان هستند. بسیاری از زخمی ها از سوختگی بسیار شدید و جراحت های عمیقی رنج می برند که ناشی از تخریب ساختمان ها بر سر آنان بوده است.
مسئولان بهداشتی این سازمان در ژنو اعلام حالت فوق العاده در رسیدگی به مجروحین بیمارستان های غزه که لبریز از بیماران شده است؛ کرده اند.
قبل از شروع خصومت های جدید رژیم اسرائیل با حماس نیز غزه از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی به خاطر محاصره رژیم محروم بود. سازمان جهانی بهداشت در این خصوص اعلام کرد: رژیم اسرائیل با محاصره شدید غزه حتی مانع از رساندن کمک های انسان دوستانه کشور همسایه – مصر- می شود.
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: لوازم بهداشتی، اقلام دارویی ضروری و تجهیزات یکبار مصرف در انبارها کاملاً به اتمام رسیده و دیگر هیچ موجودی در دست نیست. بیمارستان ها عمل های جراحی ضروری را به دلیل کمبود داروهای بی هوشی به تعویق انداخته اند.
سازمان جهانی بهداشت از مجامع بین المللی و منطقه ای خواست کمک های مالی خود را برای مردم غزه جمع آوری کرده تا کمبودهای دارویی ضروری مردم غزه را فراهم آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.