نایب رییس سازمان نظام پزشکی گفت: هیچ کس نمی تواند به طرح ملی پزشک خانواده خدشه وارد کند.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر نوروزی اظهار داشت: نقطه نظرات پزشکان عمومی در قالب نقد برنامه های 01 و 02 و پیشنهاد برای اصلاح آنها همواره به وزارت بهداشت منتقل شده است. زیرا کسی نمی تواند مقابل طرح ملی پزشک خانواده بایستد. آنچه مورد توجه ماست اصلاحات طرح است نه خدشه به کل طرح، این طرح باید طوری باشد که مردم و ارائه دهندگان خدمت را با هم راضی کند.

وی افزود: در زمان وزارت دکتر دستجردی تعامل و همکاری های بسیار خوبی بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت وجود داشته است. ما در تمامی موارد نظام سلامت و در اکثر شوراها عضو هستیم و نظر می دهیم. در برخی از موارد اساسی مثل تعرفه، بودجه، کمک به بلایای طبیعی و پزشک خانواده جلسات و کمیسیون های مشترک داریم.

وی ادامه داد: در مورد برنامه پزشک خانواده کلیات را تایید می کنیم و یکی از پایه های این طرح ملی بوده ایم و منفعت آن را ملی میدانیم، ضمن اینکه، کاستی های آن هم با دید پزشکان عمومی در بحث اقتصادی باید مورد توجه باشد.

نایب رییس سازمان نظام پزشکی گفت: در این طرح گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت باید راضی باشند و کسب نظر پزشکان شرط است. اصل اینکه این برنامه قانون است و منفعت مردم را در پی دارد مورد نظر همه است ولی باید بودجه های این طرح تامین شود.

وی ادامه داد: یکی از کاستی های این برنامه که ما خودمان پیشقدم شدیم آن را رفع کنیم درخواست برای تامین بودجه هاست. اصل مهم دیگر سیاست گذاری امر بهداشت و درمان است که باید در دست وزارت بهداشت باشد.

وی افزود: تلاش خود نظام پزشکی این بوده که سیاستگذار بودن وزارت بهداشت نزد مسئولان جا بیفتد. در خصوص بیمه ها مشترکات کاری زیادی داشته ایم. از اینکه ببینیم بحث بیمه ها در خارج از وزارت بهداشت مطرح و تصمیم گیری شود خوشایند ما نیست.

دکتر نوروزی بیان داشت: در بحث تعرفه ها هم باید با تعامل و همکاری نزدیک وزارت بهداشت با نظام پزشکی به سمت واقعی شدن تعرفه ها برویم./ع2

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار