هشتم بهمن امسال، شهر بلداجي ميزبان نخستين همايش ملي گز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

معاون بازرگاني خارجي صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري، از برگزاري نخستين همايش ملي گز همزمان با هشتم بهمن امسال در شهر بلداجي از توابع شهرستان بروجن اين استان خبر داد.

رحمت ا...صفري افزود: اين همايش با توجه به گستردگي زمينه‌هاي توليد گز و نياز روز افزون به تبادل نظر و گسترش انديشه‌هاي نو در اين زمينه و لزوم هماهنگي بين جامعه علمي و صنعتي كشور برگزار مي شود.

وي، با بيان اينكه گز بلداجي بهترين گز كشور است، گفت: گز، نام يكي از شيريني‌هاي معروف است كه از تركيب چند ماده كه مهم‌ترين آن‌ها انگبين، سفيده تخم‌مرغ و مغز پسته و بادام است ساخته مي شود.

صفري افزود: امروزه گز، با نام بلداجي عجين شده و با اين نام شهرت جهاني پيدا كرده است و به دليل كيفيت بالا و مرغوبيت آن بهترين گز ايران بوده و به كشورهاي ديگر نيز صادر مي شود.

معاون بازرگاني خارجي صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري، با اشاره به محورهاي اقتصادي اين همايش، تصريح كرد: نقش بسته‌بندي و تبليغات در توسعه صادرات، نقش بازاريابي و بازاررساني در توسعه صادرات، برندسازي در صنعت گز، استانداردسازي و بهبود روش‌هاي توليد گز، روش‌هاي ارتقاي زمان و ماندگاري گز در صادرات و نقش تشكل‌ها و خوشه‌ها در صادرات گز، مهم‌ترين اين محورها است.

وي، نقش تكنولوژي‌هاي نوين در بهبود كيفيت را از محورهاي بهداشتي- كيفي اين همايش برشمرد و افزود: روش‌هاي نوين در تهيه، فرآوري، تركيبات، ارزش غذايي، دارويي، بهداشتي، سلامت گز و مواد اوليه از ديگر اين محورها است.

صفري گفت: فرهنگ‌سازي، گز و نقش آن در اشتغال و توسعه، پيشينه تاريخي، فرهنگي و اجتماعي گز، گردشگري و سوغات از محورهاي اجتماعي و فرهنگي اين همايش است.

معاون بازرگاني خارجي صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري افزود: علاقه‌مندان مي‌توانند مقالات خود را در هر يك از اين محورها تدوين و ارسال كنند.

وي، با بيان اينكه اولويت با مقالات علمي- پژوهشي است، بيان داشت: مقالات ارائه شده در اين جشنواره نبايد قبلا در نشريه يا مجموعه مقالات سمينارها و مجامع علمي ديگر چاپ شده باشند.

وي خاطرنشان كرد: علاقه‌مندان مي‌توانند آثار خود را از طريق پست الكترونيكي gaz.group@yahoo.com  و info@gazgroup.ir  ارسال كنند./س

برچسب ها: همایش ، ملی ، گز ، بلداجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
برهان
۱۹:۳۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۱
فقط گز را باید با نام گز بلداجی اصلی خرید باید کرد بقیه کار گاه ها تقلب کارند