عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تکذيب خبر توقف فعاليت نيروگاه اتمي بوشهر گفت: خارج‌ کردن سوخت از رآکتور هسته‌اي بوشهر در راستاي انجام آخرين تست، انجام شده و درج چنين اخباري شيطنت خبري رسانه‌هاي خارجي است.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در پی انتشار برخی اخبار توسط رسانه‌های خارجی مبنی بر توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر و خروج سوخت از رآکتور اتمي بوشهر به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این خبر صحت نداشته و صرفا یک شیطنت است چرا که رسانه‌های منتشر کننده این خبر به طور کامل به مسئله پرداخت نکرده و آن قسمتی را که مد نظر بوده را منتشر کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: راه‌اندازی کامل نیروگاه بوشهر مرحله به مرحله بوده و هر مرحله نیز باید تست نهایی خود را با موفقیت پشت سربگذارد از اين جهت خارج کردن سوخت از قلب رآکتور هسته‌اي بوشهر در راستاي انجام آخرين تست، انجام شده است.

کوثری افزود: بعد از آزمایش این مرحله، سوخت جدید توسط متخصصان جمهوری اسلامی ایران در قلب این نیروگاه قرار داده خواهد شد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: طبق گفته مسئولان ذیربط، نیروگاه بوشهر ظرف یک الی دو ماه آینده به صورت کامل فعال شده و نیروی برق توليدشده در این نیروگاه وارد مدار اصلی خواهد شد.

وی در پایان گفت: انعکاس اخبار واقعی جمهوری اسلامی ایران توسط رسانه‌های خارجی هرگز امکان‌پذیر نبوده و آنها سعی می‌کنند با شیطنت‌های خبری، اخبار ایران را وارونه نشان دهند.

گفتنی است در پی گزارش اخیر آمانو رئیس سازمان بين‌اللملي انرژی اتمی در خصوص فعاليت هسته‌اي ايران، خبرگزاری‌‌های خارجی از جمله رویترز با درج خبری مدعی شدند فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر متوقف شده است.

 این در حالی است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها از فعالیت رو به جلو این نیروگاه خبر داده و گفته‌اند به زودی بهره‌برداری کامل از اين نیروگاه به متخصصان ایرانی واگذار خواهد شد است.

انتهاي‌ پيام/
برچسب ها: کوثری ، نماینده ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار