با بهره برداری از مخازن جدید در منطقه بهرگان، ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در این منطقه تا پایان آذر ماه دو میلیون بشکه افزایش می یابد.

محمدرضا خواجه جهرمی، رئیس منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: یک مخزن 500 هزار بشکه ای دیگر تا پایان آذر و مخزن یک مخزن 500 هزار بشکه ای دیگر در نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وي تصريح کرد: هم اکنون یک مخزن با ظرفیت کامل (یک میلیون بشکه) عملیات ذخیره سازی را انجام داده، مخزن دوم (یک میلیون بشکه) در حال ساخت بوده و مخزن سوم نیز با ظرفیت (پانصد هزار بشکه) آماده شده است و سرانجام مخزن چهارم (پانصد هزار بشکه) تا آخر آذر ماه عملیاتی خواهد شد.

خواجه مهري اظهار داشت: ظرفیت ذخیره سازی منطقه بهرگان فلات قاره در دریا به 4.4 میلیون بشکه افزایش یافته است.

رئیس منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ادامه داد: نفت میدان آزادگان و مناطق نفت خیز جنوب در مخازن جدید خشکی ذخیره و صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: روزانه 200 هزار بشکه نفت آزادگان پس از پایان طرح توسعه این میدان نفتی دریافت و از طریق تلمبه خانه و اس پی ام صادر می شود.

خواجه جهرمی گفت: براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام سنگین میدان آزادگان به شرکت نفت فلات قاره ایران محول شده است./عب
برچسب ها: ظرفیت ، ذخیره ، نفت خام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار