سريال "مختارنامه" با به تصويركشيدن صحنه هاي قصاص قاتلان امام حسين (ع) و همچنين دوري از شعارزدگي و احيا فرهنگ عاشورايي مورد استقبال شيعيان نجف هم قرار گرفت.

رضا رويگري، بازيگر نقش "كيان" در سريال "مختارنامه" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران ؛در خصوص حس و حال آن روزهايش و بازي در اين سريال گفت: زماني كه پيشنهاد بازي در سريال "مختارنامه" از جانب داود ميرباقري به من شد، ميرباقري يك صفحه از نقش را به من داد و من به دليل علاقه شخصي ام به قلم ميرباقري با خوشحالي نقش را پذيرفتم.
وي افزود: به دليل روايت هايي مبني بر اينكه "مختار" به وسيله ايرانيان قيام كرده و علاقه خاصي به نقش" كيان" داشتم.
رويگري تصريح كرد: زماني كه داود ميرباقري ديالوگ هاي سريال را به من داد، تنها نوزده قسمت آن كامل و از بازي بخش هاي اين اثر تنها سيناپس آن ها را به من داد و من روزانه ذوق دريافته ديالوگهاي جديد را براي بازي داشتم.
رويگري افزود: هنگام بازي در اين سريال اعتقادم به ائمه بر اين مبنا بود كه داشته هايمان از آن هاست و از طرف ديگر از لحاظ معنوي نقش قاتل شمر و سنان را بازي مي‌كردم كه نقش يك ايراني جنگجو، مبارز ولايتمدار، فرمانبردار و عاشق خانواده بود.
وي در خصوص لذت بازي در اين سريال گفت: اين سريال لذت معنوي بالايي براي من داشت و يك كار فوق العاده دوست داشتني در كارنامه ام به حساب مي‌آيد.
رويگري در خصوص ويژگي هاي ماندگاري اين سريال گفت: ويژگي بارز اين سريال به تصوير كشيدن قصاص قاتلين امام حسين (ع) است كه از لحاظ تاريخي و مذهبي براي شيعيان اهميت بسياري دارد.
وي افزود: ديگر ويژگي "مختارنامه" كيفيت قصد و ساخت آن و بازسازي صحنه هاي جنگ و مبارزه بوده است.
اين بازيگر ادامه داد: هفته گذشته به زيارت عتبات عاليات رفته بودم كه آنجا مورد لطف شيعيان قرار گرفتم و در آنجا متوجه استقبال پر شكوه شيعيان عراق از "مختارنامه" شدم.
رويگري افزود: شايد باورش سخت باشد ولي زماني كه براي زيارت حرم امام علي (ع) رفته بودم حدود يك ساعت درگير عكس هاي يادگاري با شيعيان نجف بودم.
بازيگر نقش "كيان" سريال مختارنامه در خصوص تاثير اين سريال بر زندگي شخصي اش گفت: اجازه تاثيرگذاري نقش هايم بر روي زندگي ام را نمي دهم اما نقش "كيان" تاثير معنوي عميق و خوشحال كننده اي بر روي من گذاشت.
وي افزود: هفته گذشته در حرم امام علي (ع) امام حسين (ع) كه بودم، زيارت حرم اين بزرگان به شدت مرا تكان داد و در اين حرمين به شدت گريستم.
رويگري در خصوص توانايي سريال "مختارنامه "در احيا فرهنگ عاشورايي گفت: "مختارنامه" به دليل برخورداري از صحنه هايي واقعي و  عدم شعارزدگي تاثير بسيار زيادي در احياي فرهنگ عاشورايي دارد.
وي تصريح كرد: به نظر من اگر صحنه نهر علقمه پخش مي‌شد سنگ هم به گريه در مي‌آمد.
اين بازيگر در خصوص بازخورد مردم پس از پخش اين سريال گفت: در بعضي از موارد مردم به من مي‌گفتند كه به كشته شدن شمر به دست يك ايراني افتخار مي‌كنند.
رويگري خاطرنشان كرد: بازي در "مختارنامه " خواست خدا بود و خدا را به خاطر بازي نقش "كيان" در اين سريال شكر مي كنم./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار