رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکيد بر لزوم توجه جدي آموزش و پرورش به فريضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید فکر اساسی شود تا در سال‌های آینده شاهد اين نباشیم که از "امر به معروف و نهی از منکر" به عنوان "فریضه فراموش شده" ياد شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی در همایش علمی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه تعلیم و تربیت با بیان این‌که خوشبختانه نشست‌های زیادی در این مورد برگزار می‌شود، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجب‌ترین فرایض الهی است و همه فرایض به واسطه آن ارائه می‌شوند.

وی در ادامه افزود: در امر به معروف و نهی از منکر؛ شناخت معروف، منکر و مخاطب مهم است تا آثار و نتایج آن مطلوب و مورد دلخواه باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که خروجی تعلیم و تربیت در بحث امر به معروف باید با داشتن مهارت همراه باشد، گفت: شهامت و شجاعت ابراز نقد، شیوه بیان و مخاطب‌شناسی، انتقادپذیری و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر، از مهم‌ترین نکاتی است که باید تحت نیروی تعلیم و تربیت، کارآمد و اثرگذار شوند.

وی در پایان با بیان این‌که به جریان افتادن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، توجه بسیار جدی آموزش و پرورش را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: باید فکر اساسی شود تا در سال‌های آینده شاهد اين نباشیم که از "امر به معروف و نهی از منکر" به عنوان "فریضه فراموش شده" ياد شود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: نقدی ، فرایض ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار