فرماندار ابرکوه خواستار تلاش روحانیون برای افزایش معرفت عزاداران در مجالس عزاداری شد.





 به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، اسماعیل برزگرزاده صبح امروز در گردهمایی روحانیون و مبلّغان اعزامی محرم به ابرکوه اظهار داشت: وظیفه روحانیت بسیار سنگین است و روحانیون باید محوری برای عرضه معارف عاشورا و تبیین اهداف این قیام بزرگ به مردم باشند و به واسطه آن، عزاداران با معرفت به عزاداری بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: مجالس امام حسین (ع) به گفته دوست و دشمن، حافظ مکتب اهل بیت (ع) است.

برزگرزاده بیان کرد: عزاداری‌ها و هیئت‌های عزاداری ضامن تداوم مکتب تشیع و انقلاب است و شیعه در مجالس عزاداری توانست معارف اسلامی را عرضه کند.

وی عنوان کرد: شب عاشورا نیز شب تفسیر و بیان معارف ناب است و باید از آن بهره‌برداری لازم را به عمل آورد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه نیز در این مراسم اظهار داشت: مردم این شهرستان، مردمی متدیّن و دوستدار اهل‌بیت (ع) و ولایت هستند و روحانیت باید در این مسیر همراه آنان باشند و در برنامه هیئت‌ها، حضوری هدایت‌گرانه و ناظرانه داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد پورقیومی افزود: ایراد سخنرانی پیرامون احکام شرعی، برکات نظام، حمایت از رهبری، روشنگری پیرامون توطئه‌های دشمنان و مباحث خانوادگی باید توسط مبلغان به عنوان یک وظیفه جدی تلقی شود.

سرکشی از مدارس منطقه تبلیغی، توجه به ویژگی‌های خاص این مناطق و برگزاری برنامه‌های مقتل خوانی، برخی دیگر از توصیه‌های رئیس این اداره در دیدار با مبلغان اعزامی به ابرکوه بود./ج1

برچسب ها: یزد ، عزادار ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.