عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي تهران مرکز اهداف حمله صهيونيست‌ها به نوار غزه را ايجاد بحران در سوريه، مشکلات اقتصادي براي ايران و خروج حماس از کشور سوريه عنوان کرد و گفت: اسرائيل جبهه مقاومت را يکي از موانع محکم خود براي دستيابي به اهدافش در منطقه مي‌داند، لذا اين تشنج آفريني‌ها با هدف نابودي جبهه مقاومت صورت مي‌گيرد.

رضا جلالي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان در سال 2010 اظهار داشت: بنا به ادعاي صهيونيست‌ها جنگ قبلي آنان در غزه به بهانه اسارت 2 تن از سربازانشان توسط نيروهاي لبناني بود و در شرايط کنوني نيز شاهديم كه باز هم به دنبال تکرار سناري0و قبلي‌اند.           

وي اهداف حمله صهيونيست‌ها به نوار غزه را ايجاد بحران در سوريه، مشکلات اقتصادي براي ايران و خروج حماس از کشور سوريه عنوان کرد و گفت: اسرائيل جبهه مقاومت را يکي از موانع محکم خود براي دستيابي به اهدافش در منطقه مي‌داند، لذا اين تشنج آفريني‌ها با هدف نابودي جبهه مقاومت صورت مي‌گيرد.

جلالي افزود: با توجه به شرايط موجود در منطقه و موج بيداري اسلامي توازن منطقه‌اي به نفع طرفداران حماس در فلسطين و به ضرر ديدبان آمريکا در منطقه يعني رژيم صهيونيستي است.

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز با بيان اينکه هدف دشمن به انزوا کشاندن مقاومت در عرصه بين‌الملل است تصريح کرد: با توجه به اينکه سوريه خط مقدم مقاومت و ايران حامي اين جبهه اسلامي است دشمن با به راه انداختن جنگ عليه مسلمانان قصد تضعيف مقاومت را دارد.

اين کارشناس سياسي ادامه داد: دستگاه ديپلماسي کشور بايد با ذکاوت و هوشمندي فرصتي را که صهيونيست‌ها در منطقه به دنبال تكرار سناريوي کاذب ديگري هستند را خنثي سازد.

وي در ادامه بيان داشت: از آن جايي که نيروي زميني ستون فقرات يک کشور به حساب مي‌آيد و در صورت بروز جنگ زميني در غزه تمام کشورهاي منطقه تحريک مي‌شوند و اين فقط يک مسئله براي بهانه تراشي صهيونيست براي رسيدن به اهدافشان است.                

 عضو هيات علمي دانشگاه تهران مرکز در پايان خاطر نشان کرد: مقاومت بايد در اين شرايط تمام تلاش خود را به کار بندد تا جنگ هوايي صهيونيست‌ها در غزه  تبديل به جنگ زميني نشود چرا که ايستادگي در اين شرايط کمي سخت مي‌شود و آنها قطعا با کمک غرب تمام تلاش خود را براي اشغال سرزمين فلسطين به کار مي‌گيرند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سوریه ، خط مقدم ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار