هر دو نامزد ریاست حزب جنبش اتحاد مردمی فرانسه که قرار است جانشین نیکولا سارکوزی شوند، ضمن اعلام پیروزی ادعا کردند که در رای‌گیری انتخابات ریاست حزب، تقلب شده است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي  ،‌300 هزار نفر از اعضای جنبش اتحاد مردمی (یو ام پی) روز یکشنبه رای خود را به نفع فرانسوا فیون نخست وزیر سابق این کشور و یا ژان فرانسیس کوپه دبیر کل مردمی این حزب به صندوق رای ریختند.
 
چند ساعت بعد که رای‌گیری به پایان رسید، کوپه ادعا کرد که به یک پیروزی قاطع دست یافته است و هم‌زمان، فیون نیز اعلام کرد که با ۲۲۴ رای بیشتر که با تایید کمیسیون انتخابات به دست او رسیده، پیروز انتخابات حزبی است.
 
هر دو نامزد اعلام کردند که در رای‌گیری دربخش‌های مختلف بی‌نظمی شده و هنوز مشخص نیست که کمیسیون انتخاباتی نام چه کسی را به عنوان رهبر حزب مخالف اعلام کند.
 
گزارش‌ها حاکی از این است که رهبر جدید یو ام پی، پس از این انتخابات تلخ به تمرکز بر اتحاد این حزب نیاز دارد.
 
سیاست‌های بازار آزاد و اصلاحات اقتصادی، موضوعاتی است که فیون و کوپه بر آن تمرکز دارند.
 
بانک مرکزی فرانسه در نهم نوامبر اعلام کرده است که اقتصاد فرانسه به سمت رکود اقتصادی، نرخ بالای بیکاری و کاهش تولید ناخالص داخلی پیش می‌رود.
 
اروپا در اوایل سال ۲۰۰۸ به یک بحران مالی مبتلا شد. ناتوانی از پداخت بدهی‌ها در حال حاضر بسیاری از کشورهای دارای بدهی سنگین نظیر یونان، اسپانیا و پرتغال را تهدید می‌کند.
بدتر شدن بحران بدهی، دولت‌های اروپایی را به پذیرش تدابیر ریاضتی سخت و اصلاحات اقتصادی دشوار سوق داده است که منجر به ناآرامی های اجتماعی و تظاهرات گسترده در بسیاری از کشورهای اروپایی شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار