نيروهاي زميني ارتش رژيم صهيونيستي در ششمين روز درگيري هاي غزه، نزديک مرزهاي اين باريکه مستقر شده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  اعزام سربازان ارتش اسرائيل به نزديکي مرزهاي غزه با فلسطين اشغالي روز دوشنبه نيز ادامه داشت، اين در شرايطي است که درگيري ارتش اسرائيل با مبارزان فلسطيني در اين باريکه وارد ششمين روز خود شده است. پياده نظام ارتش اسرائيل به همراه  تانک ها و تجهيزات توپخانه اي در صحنه اي که يادآور تهاجم ارتش اسرائيل به غزه در سال 2008 و 2009 بود، در نزديکي مرزهاي غزه اردو زده است. نيروهاي نظامي نيز سرگرم گشت زدن در منطقه هستند.
 اسرائيل جواز لازم براي احضار هفتاد و پنج هزار نيروي ذخيره به خدمت را صادر کرده است، اما هنوز روشن نيست که آيا نيازي به استفاده از اين نظاميان براي تهاجم زميني به غزه خواهد بود يا خير. در همين حال، تلاش هاي ديپلماتيک براي جلوگيري از ادامه حملات موشکي از نوار غزه به داخل فلسطين اشغالي و حملات هوايي اسرائيل به اين باريکه شدت يافته است. بعد از شهادتِ يازده شهروند فلسطيني تنها در يک حادثه مرگبار در روز يکشنبه، فشارهاي بين المللي براي آتش بس در اين منطقه  نيز رو به افزايش است. در حملات هوايي پيش از طلوع آفتاب در روز دوشنبه به خانه اي در محله زيتون شهر غزه نيز سه نفر از جمله دو کودک فلسطيني به شهادت رسيدند. ارتش اسرائيل هنوز درباره اين حادثه اظهار نظر نکرده است.  
بان کي مون دبير کل سازمان ملل قرار است براي رايزني درباره پيمان آتش بس بزودي وارد شهر قاهره مصر شود. مصر هم اکنون براي برقراري آتش بس در غزه پيش قدم شده است.
بنا به اعلام منابع پزشکي در غزه، از زمان آغاز حملات اخير اسرائيل، هفتاد و هشت فلسطيني به شهادت رسيده اند که بيست و سه نفر از آنها را زنان و کودکان تشکيل داده اند. اين حملات هوايي همچنين صدها زخمي بر جا گذاشته است. با اين وجود، بنيامين نتانياهو گفت به سران ديگر کشورهاي دنيا اطمينان داده است که اسرائيل حداکثر تلاش خود را براي جلوگيري از کشته شدن غير نظاميان به کار خواهد گرفت.  

برچسب ها: بین الملل ، غزه ، ارتش ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار